Niemal 3,5 km długości będzie liczyć nowe drogowe połączenie Świnoujścia z resztą kraju. Jedną z kluczowych części nowej inwestycji stanowi planowany tunel o długości 1,48 km. Docelowo pomieści jezdnię z dwoma pasami ruchu (łączna szerokość – 11 m). Tym samym kierowcy zyskają jakże oczekiwaną alternatywę dla przepraw promowych.
Na drogowe połączenie trzeba będzie jeszcze poczekać. Maszyna drążąca tunel osiągnęła półmetek. Wydrążono już 742 m. Prace górnicze potrwają jeszcze kilka miesięcy. Drążenie tunelu powinno się zakończyć jesienią 2021 r. Nie oznacza to jednak, że wówczas tunel zostanie szybko udostępniony kierowcom.
GDDKiA wyjaśnia, że tunel ma przekrój, jak tarcza maszyny drążącej, czyli kulisty. Pozostaje zatem do wykonania odpowiednia płyta, na której zostanie umieszczona jezdnia. Na tym nie koniec. Pod płytą powstanie galeria ewakuacyjna wraz z większością planowanych instalacji. Do wykonania także systemy wentylacji, monitoringu, zarządzania ruchem oraz instalacje przeciwpożarowe.
Jeśli postęp prac będzie się odbywać zgodnie z planem to zmotoryzowani będą musieli poczekać do września przyszłego roku (nie licząc tzw. odbiorów technicznych).