Wiadomości Aktualności W tunelu pod Świną pojawił się pierwszy asfalt. Znamy datę otwarcia

W tunelu pod Świną pojawił się pierwszy asfalt. Znamy datę otwarcia

Budowa tunelu w Świnoujściu weszła w kolejne stadium. Na poprowadzonej pod Świną drodze między wyspami Uznam i Wolin rozpoczął się proces układania masy bitumicznej. Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia, przekazał, że prace zmierzają do finału.

W tunelu pod Świną rozpoczęto asfaltowanie. Finał jest blisko
Zobacz galerię (8)
UM Świnoujście
W tunelu pod Świną rozpoczęto asfaltowanie. Finał jest blisko

Termin otwarcia tunelu pod Świną spodoba się turystom wybierającym się w te wakacje do Świnoujścia. Według zapowiedzi prezydenta miasta problemy komunikacyjne związane z długim oczekiwaniem na przeprawę promową między wyspami Wolin i Uznam mają przejść do historii jeszcze przed okresem urlopowym. Stopień zaawansowania prac w tunelu potwierdza, że zakończenie inwestycji jest blisko.

Asfaltowanie tunelu w Świnoujściu potrwa kilka tygodni

Jak poinformowano na stronie poświęconej budowie tunelu pod Świną, po wielu miesiącach od wydrążenia korytarza przez maszynę TBM rozpoczęto proces układania warstw drogowych. Jeszcze w marcu pierwsza warstwa asfaltu pojawi się na całej długości tunelu, a potem zostanie przykryta warstwą ścieralną, po której będą jeździć samochody.

"Kolejny etap prac w tunelu, czyli wylewanie asfaltu, to po drążeniu przez maszynę TBM, najbardziej zauważalny dla przyszłych użytkowników moment. Jesteśmy już blisko zakończenia inwestycji" – przekazał PAP Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. Po tym procesie rozpoczną się pierwsze testy bezpieczeństwa sprawdzające, czy przeprawa została odpowiednio przygotowana.

W tunelu pod Świną będzie działać odcinkowy pomiar prędkości

Żmurkiewicz przypomniał, że asfaltowanie i testy bezpieczeństwa to nie wszystko. Miasto jest jeszcze przed rozstrzygnięciem przetargu na wybór wykonawcy odcinkowego pomiaru prędkości. Żółte kamery GITD będą przyglądać się kierowcom na 1,5-kilometrowym "podwodnym" fragmencie przeprawy. Cała droga łącząca wyspy Uznam i Wolin będzie mieć ok. 3,2 km długości.

Część drogi nie prowadzi pod wodą
Część drogi nie prowadzi pod wodąUM Świnoujście

Na budowie trwają jednocześnie prace wykończeniowe. Na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową montowane są obudowy z paneli aluminiowych, w innej części są uszczelniane prefabrykaty, w pomieszczeniach technicznych i korytarzach ewakuacyjnych pojawiają się drzwi, a w wentylatorni VC1 zakończono montaż tłumików. Wybudowany za ponad 900 mln zł tunel w Świnoujściu ma być oddany do użytku przed wakacjami.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji