Auto Świat Wiadomości Aktualności W tunelu pod Świną pojawił się pierwszy asfalt. Znamy datę otwarcia

W tunelu pod Świną pojawił się pierwszy asfalt. Znamy datę otwarcia

Budowa tunelu w Świnoujściu weszła w kolejne stadium. Na poprowadzonej pod Świną drodze między wyspami Uznam i Wolin rozpoczął się proces układania masy bitumicznej. Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia, przekazał, że prace zmierzają do finału.

W tunelu pod Świną rozpoczęto asfaltowanie. Finał jest bliskoUM Świnoujście

Termin otwarcia tunelu pod Świną spodoba się turystom wybierającym się w te wakacje do Świnoujścia. Według zapowiedzi prezydenta miasta problemy komunikacyjne związane z długim oczekiwaniem na przeprawę promową między wyspami Wolin i Uznam mają przejść do historii jeszcze przed okresem urlopowym. Stopień zaawansowania prac w tunelu potwierdza, że zakończenie inwestycji jest blisko.

Asfaltowanie tunelu w Świnoujściu potrwa kilka tygodni

Jak poinformowano na stronie poświęconej budowie tunelu pod Świną, po wielu miesiącach od wydrążenia korytarza przez maszynę TBM rozpoczęto proces układania warstw drogowych. Jeszcze w marcu pierwsza warstwa asfaltu pojawi się na całej długości tunelu, a potem zostanie przykryta warstwą ścieralną, po której będą jeździć samochody.

"Kolejny etap prac w tunelu, czyli wylewanie asfaltu, to po drążeniu przez maszynę TBM, najbardziej zauważalny dla przyszłych użytkowników moment. Jesteśmy już blisko zakończenia inwestycji" – przekazał PAP Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. Po tym procesie rozpoczną się pierwsze testy bezpieczeństwa sprawdzające, czy przeprawa została odpowiednio przygotowana.

W tunelu pod Świną będzie działać odcinkowy pomiar prędkości

Żmurkiewicz przypomniał, że asfaltowanie i testy bezpieczeństwa to nie wszystko. Miasto jest jeszcze przed rozstrzygnięciem przetargu na wybór wykonawcy odcinkowego pomiaru prędkości. Żółte kamery GITD będą przyglądać się kierowcom na 1,5-kilometrowym "podwodnym" fragmencie przeprawy. Cała droga łącząca wyspy Uznam i Wolin będzie mieć ok. 3,2 km długości.

Część drogi nie prowadzi pod wodą
Część drogi nie prowadzi pod wodąUM Świnoujście

Na budowie trwają jednocześnie prace wykończeniowe. Na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową montowane są obudowy z paneli aluminiowych, w innej części są uszczelniane prefabrykaty, w pomieszczeniach technicznych i korytarzach ewakuacyjnych pojawiają się drzwi, a w wentylatorni VC1 zakończono montaż tłumików. Wybudowany za ponad 900 mln zł tunel w Świnoujściu ma być oddany do użytku przed wakacjami.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków