Auto Świat Wiadomości Aktualności Turystyczny i miejski

Turystyczny i miejski

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Oba autobusy są bardzo nowoczesne, zastosowano w nich najnowsze rozwiązania techniczne. Z zewnątrz nowa stylistyka współgra ze znanymi z wcześniejszych modeli elementami.

Dzięki temu w obydwu modelach widać od razu, że są to produkty Mercedesa. Futurystyczny w kształtach, mocno przeszklony Travego to elegancki autobus turystyczny, gwarantujący wysoki komfort dla kierowcy i pasażerów. Zależnie od potrzeb można wybierać modele pomiędzy kilkoma długościami, od 12 do prawie 14 metrów w odmianie trzyosiowej. Różne są także wysokości podłogi i dachu. W zależności od wybranego modelu Travego może przewieźć od 49 do 57 pasażerów. Klienci mogą zdecydować się na jedną z trzech werji wyposażenia: Function, Fashion oraz najelegantszą Flair, z drewnianymi elementami wykończeniowymi. Można do nich dobrać różne kolory lakieru i wzory tapicerki.Podróż Mercedesem Travego jest nie tylko wygodna, ale i bezpieczna. Hamulce tarczowe wyposażone są w system rozdziału siły hamowania oraz układ antypoślizgowy ABS. W razie kolizji pasażerowie chronieni są dzięki odpowiedniej konstrukcji karoserii. Specjalne pałąki wbudowane w górnej części karoserii stanowią zabezpieczenie w przypadku przewrócenia na bok lub dachowania. Wszystkie fotele wyposażone są w pasy bezpieczeństwa.Do napędu Mercedesa Travego służą silniki wysokoprężne wykonane w technice czterozaworowej, spełniające normę czystości Euro 2. Rzędowe jednostki sześciocylindrowe mają moc od 354 do 422 KM, a widlasty silnik ośmiocylindrowy dysponuje mocą 408 lub 476 KM.Zupełnie do innych zadań przystosowany jest Mercedes Cito. Może on być wykorzystywany jako autobus miejski lub szkolny, w którym mieści się od 45 do 65 osób. Część z nich może zajmować miejsca na podwójnych lub pojedynczych fotelach ustawionych przodem i tyłem do kierunku jazdy. Komfort przemieszczania się podnosi klimatyzacja i wydajny system ogrzewania. Przewietrzanie wnętrza możliwe jest dodatkowo dzięki trzem oknom dachowym uchylanym elektrycznie. Wygodne wsiadanie i wysiadanie zapewniają szerokie drzwi i nisko umieszczona podłoga. Jest to szczególnie ważne dla osób na wózkach inwalidzkich, rodziców z wózkami dziecięcymi i dla ludzi starszych.W Cito nie zapomniano również o kierowcy, który ma zapewnione komfortowe warunki pracy. Duża powierzchnia przedniej szyby i podgrzewane lusterka zewnętrzne zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Ponadto lusterka i szyby obok kierującego ustawiane są elektrycznie. W Mercedesie Cito bardzo interesująco został rozwiązany napęd nazwany przez konstruktorów Power-Pack. Składa się na niego silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa wykonany w technice trzyzaworowej o mocy 170 KM. Napędza on generator, który następnie przekazuje energię do jednostki elektrycznej umieszczonej nad tylną osią. Dopiero ten silnik elektryczny przekazuje napęd na koła. Taka konstrukcja zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć. Podobne rozwiązanie stosowane jest w elektrowozach. Napęd Cito spełnia normę Euro 2, jest ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. Dzięki temu nadaje się do poruszania się w centrach miast i w strefach dla pieszych. Jazdę w ciasnych uliczkach dużych aglomeracji ułatwia kompaktowa budowa.Przy projektowaniu Mercedesa Cito producent nie zapomniał o bezpieczeństwie jadących. W razie kolizji pasażerów chroni sztywne nadwozie wykonane z aluminium. Hamulce tarczowe na wszystkich kołach wyposażone są w ABS.Oba autobusy na zamówienie dostępne są również w Polsce.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków