- Sezon motocyklowy w Polsce rozpoczął się w drugiej połowie marca, co znacząco wpłynęło na wzrost rejestracji jednośladów
- W marcu 2025 r. zarejestrowano 6133 nowe motocykle i motorowery, co stanowi wzrost o 13 proc. rok do roku
- Import używanych jednośladów przewyższa rejestrację nowych; w pierwszym kwartale sprowadzono 23 845 używanych pojazdów, co oznacza wzrost o 10,4 proc.
Rynek jednośladów konsekwentnie rośnie. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podaje, że w marcu bieżącego roku na polskich drogach pojawiło się 6133 nowe motocykle i motorowery. To wzrost aż o 120 proc. w porównaniu z lutym, ale to kwestia rozpoczęcia sezonu. Lepsze światło na rynek rzuca porównanie z zeszłym rokiem. Jeśli porównamy marzec 2025 z 2024 r., to mamy wzrost o ponad 13 proc.
Od stycznia do marca zarejestrowano łącznie 10728 jednośladów, co świadczy o wzroście popularności tej formy transportu o 3,49 proc. w skali roku. Liderem polskiego rynku jest Honda, która w pierwszym kwartale 2025 roku zanotowała 1 986 rejestracji, co oznacza wzrost o prawie 24 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim.
Sprzedaż motorowerów w 2025 r. Dwie polskie marki na szczycie
Wielki powrót Junaka i Romet Motors obserwujemy już od jakiegoś czasu. Obie marki działają podobnie do polskich firm technologicznych. Zajmują się ściąganiem do kraju pojazdów z zagranicy. Głównym źródłem są oczywiście Chiny. Jednoślady trafiają do nas albo w częściach (wtedy składane są w Polsce), albo gotowe do sprzedaży. Jak widać, taki model działania sprawdza się bardzo dobrze. Mocną pozycję ma zwłaszcza Junak. Co ciekawe, Romet pojawia się także w zestawieniu motocykli.
Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka najpopularniejszych producentów:
- Junak - 527 szt.
- Romet Motors - 415
- Znen - 352
- Yiben - 192
- Barton - 144
- Vigorous - 79
- Zhongneng - 65
- Peugeot - 48
- Aonew - 44
- Fosti - 37
Przeczytaj także: Wszyscy czekamy na takie promocje. Genialna oferta w każdy wtorek. Kierowcy zaoszczędzą
W pierwszym kwartale 2025 roku rynek motorowerów powiększył się o 10,94 proc. względem roku ubiegłego. Cała pierwsza tójka urosła: Junakiem (527 sztuk, +11,65 proc. r/r). Romet Motors (415 szt., +56,60 proc. r/r) i Znen (352 szt., +528,57 proc. r/r). Zwracamy uwagę na wzrost marki Znen. W takim tempie może niedługo namieszać na samym szczycie.
Sprzedaż motocykli w 2025 r. Dominacja japońskich gigantów
Dwa pierwsze miejsca należą do producentów z Japonii, którzy powiększyli przewagę nad trzecim BMW. Od początku roku Polacy nabyli 8 315 motocykli, z niewielkim wzrostem o 1,51% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Honda z 1 981 motocyklami (+23,66 proc. r/r) i Yamaha z 1 074 sztukami (+17,63 proc. r/r) dominują w segmencie, podczas gdy BMW z 852 zarejestrowanymi motocyklami notuje spadek o 16,39 proc. Imponuje przede wszystkim wynik Hondy, która ma ogromną przewagę nad drugim miejscem.
- Honda - 1981 szt.
- Yamaha - 1074
- BMW - 852
- Triumph - 361
- QJ Motor - 321
- Romet Motors - 314
- CF Moto - 314
- Kawasaki - 313
- Zontes - 312
- Suzuki - 276
Jak wypada rynek nowych jednośladów na tle importu?
Podobnie jak w przypadku samochodów, również i na rynku jednośladów więcej importujemy używanych, niż rejestrujemy nowych. W pierwszym kwartale 2025 r. zarejestrowaliśmy 10728 nowych jednośladów. Dla porównania w samym marcu 2025 r. import wyniósł aż 11102 szt. Przez pierwsze trzy miesiące roku ściągnęliśmy do Polski 23845 używanych aut. To więcej o 10,4 proc.