Auto Świat Wiadomości Aktualności Złamał normy emisji hałasu, chociaż miał seryjne auto

Złamał normy emisji hałasu, chociaż miał seryjne auto

Autor Radosław Duda
Radosław Duda

Stany Zjednoczone już od długiego czasu przeprowadzają akcje mające na celu złapanie kierowców, których auta nie spełniają norm emisji hałasu. Przepisy ich dotyczące są bardzo restrykcyjne, a policja nie przewiduje taryfy ulgowej. Dowiedział się o tym niedawno właściciel Hyundaia Elantry N, który nie przeszedł pozytywnie kontroli auta. Jest tylko jeden problem — w aucie wszystko było fabrycznie oryginalne...

Nie przeszedł kontroli emisji hałasu mimo seryjnego auta
Nie przeszedł kontroli emisji hałasu mimo seryjnego autaHyundai/reddit.com/OkCandidate103
  • USA znane są z restrykcyjnych przepisów dotyczących norm emisji hałasu przez samochody. Przekonał się o tym kierowca Hyundaia Elantry N, który nie przeszedł kontroli
  • Według inspekcji zleconej przez sędziego pojazd na seryjnym wydechu przekroczył dopuszczalne normy o 3 dB, jednak pomiar został przeprowadzony w trybie Sport
  • Sytuacja nadal się rozwija, a do pomocy wkroczyła również południowokoreańska marka
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Zgodnie z przepisami drogowymi stanu Kalifornia, wszystkie pojazdy nieprzekraczające wagi 2 721 kg (czyli 6 tys. funtów) muszą spełniać normę emisji hałasu na poziomie 95 dB. Niestety nie spełnił tego posiadacz Hyundaia Elantry N, który według policji złamał przepisy ruchu drogowego o zakazie modyfikacji układu wydechowego auta. Problemem może być jednak fakt, że auto jest fabrycznie oryginalne, a właściciel napotyka kolejne komplikacje w trakcie wyjaśniania sprawy...

Akt 1: zatrzymanie

Początek historii ma swoje miejsce na platformie reddit.com, gdzie omawiany kierowca wstawił nagranie z zatrzymania przez patrol policji. Z rozmowy, jaką można usłyszeć, wynika, że użytkownik starał się udowodnić, że jego samochód to seryjny model z 2022 r. Niestety takie argumenty nie trafiły do kontrolującego go funkcjonariusza, który od razu przyjął atakujący ton.

Mundurowy wyjaśnił kierowcy drogę postępowania związaną z zatrzymanym pojazdem. Sprawa została od razu skierowana do sędziego stanowego, który natychmiast miał zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu i odesłać auto do salonu, w którym zostało zakupione. Salon ma następnie pozbawić auta trybu Sport, na którym wydech jest głośniejszy. Koszt tej procedury miałby wynieść około 4 tys. dol. Na tym się jednak nie koniec! Po wprowadzonych zmianach sędzia stanowy musi znowu przeprowadzić kontrolę auta i potwierdzić, że wszystkie tryby sportowe i torowe zostały usunięte. Według policjanta pełny koszt takiego postępowania wyniósłby 7 tys. dol.

Na koniec mundurowy stwierdza, że sprzedawca powinien był z góry poinformować kupującego, że tryb torowy samochodu jest zakazany do jazdy po ulicy oraz że zatrzymany kierowca może na tej podstawie pozwać instytucje, w której dokonał zakupu.

Akt 2: przegląd

Film z zatrzymania bardzo szybko zdobył popularność w sieci, przez co bohater historii postanowił wstawić aktualizację i dalszy rozwój sytuacji. Jak się okazuje, auto negatywnie przeszło inspekcję zleconą przez sędziego stanowego. Zgodnie z informacją samochód uzyskał wynik średniej emisji hałasu na poziomie 98 dB, przy maksymalnej dopuszczalnej granicy 95 dB. Sytuacja jest o tyle kontrowersyjna, że auto sprawdzane było w ustawieniu sportowym, mimo że sam test powinien być przeprowadzony w domyślnym trybie jazdy. Co gorsze, ponowna inspekcja nie jest możliwa, dopóki właściciel nie wskaże dowodów na przeprowadzenie naprawy i zmian w aucie. Może być to trudne, zważywszy na fakt, że auto jest fabrycznie w pełni oryginalne.

Akt 3: zaangażowanie Hyundaia

W obecnej chwili sprawa cały czas się rozwija. W opublikowanych przez właściciela Elantry dokumentach znaleźć można potwierdzenie z salonu samochodowego, że zakupione auto jest w pełni seryjne. Zgodnie z wypowiedzią Hyundaia dla carscoops.com, wszystkie modele z serii N są w pełni legalne i spełniają wszystkie normy wymagane przez amerykańskie przepisy ruchu drogowego. Marka pracuje bezpośrednio z klientem w celu rozwiązania wszelkich problemów związanych z przekroczeniem norm emisji hałasu.

Autor Radosław Duda
Radosław Duda
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków