• Tak ogromny kamper bazuje na ciężarówce. Najnowszy Vario Perfect z rocznika modelowego 2021 to konstrukcja podwoziu Mercedesa Actros
  • Tylko za samą hydrauliczną platformę garażową dla Porsche trzeba zapłacić ponad 40 tys. euro
  • Na liście opcji są m.in. kuchnia z blatem z granitu lub z bardzo mocnego materiału Corian, zmywarka do naczyń, ekspres, mikrofalówka, piekarnik, pralka

Oto kamper w rozmiarze XXL - Vario Perfect 1200 Platinum. Większe od niego są już przede wszystkim typowe długodystansowe ciężarówki z naczepami czy ogromne trzyosiowe autokary turystyczne. Pojazd jest tak duży, że z łatwością pomieści mniejsze auto. Zależnie od wersji mobilnego garażu może to być bowiem mały Smart lub znacznie większe sportowe Porsche. Do tego jeszcze komplet rowerów elektrycznych i stacja ładująca.

Nietrudno zgadnąć, że tak ogromny kamper bazuje na ciężarówce. Najnowszy Vario Perfect z rocznika modelowego 2021 to nic innego jak konstrukcja na bazie podwozia Mercedesa, MAN czy Volvo (starszy rocznik bazował na Mercedesach Atego i Actros oraz MAN TGM). W przypadku największych odmian o długości 10,5 m i 12 m producent stosuje podwozie dużego Mercedesa Actros, co oznacza, że kabina i przestrzeń mieszkalna jest w rozmiarze XXL lub nawet jeszcze większym.

Producent chwali się dużymi możliwościami aranżacji wnętrza, by dopasować je do potrzeb klienta. Można zatem otrzymać odpowiednik niedużego trzypokojowego mieszkania z bardzo bogatym wyposażeniem. Na liście opcji znajdują się m.in. kuchnia z blatem z granitu lub z bardzo mocnego materiału Corian, zmywarka do naczyń, ekspres, mikrofalówka, piekarnik, pralka, skórzana tapicerka (także Alcantara), nagłośnienie Bose, bardzo wydajne ogrzewanie wody (silnik diesla), zdalnie sterowane oświetlenie ambiente, telewizor czy bardzo obszerne łóżko z grubym hotelowym materacem. Przynajmniej porcelanowa muszla toalety nie wymaga dopłaty.

Oczywiście lista opcji (cennik dla wersji 2020) jest dość długa, dzięki czemu skompletowanie kampera może się skończyć na kwocie powyżej miliona euro. Tylko za samą hydrauliczną platformę garażową dla Porsche trzeba zapłacić ponad 40 tys. euro. Wysuwany wykusz z dużą sypialnią to koszt ponad 36 tys. euro. Komfortowy pneumatyczny fotel kierowcy kosztuje 4247 euro. Mocny panel solarny (800W) to wydatek ponad 10 tys. euro. Można sobie również zażyczyć wbudowany agregat prądotwórczy 8 kW (diesel za 23 tys. euro) czy podgrzewacz wody (także diesel za 23 tys. euro). Pakiet wykończenia Platinum (luksusowo wykończone wnętrze) to natomiast wydatek 133 tys. euro. Z pewnością łączna cena może ostudzić zapał, ale czego się nie robi dla przyjemnego wypoczynku?

Ładowanie formularza...