Logo
WiadomościTurystykaKampery dla początkujących – który jest najlepszy dla ciebie?

Kampery dla początkujących – który jest najlepszy dla ciebie?

Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Tegoroczne wakacje będą inne niż wszystkie, bo wielu z nas szuka bezpiecznego sposobu podróżowania i możliwości spędzenia czasu z dala od tłumu. Kamper spełnia oba wymagania, dając jednocześnie niezwykłe poczucie wolności. Tylko jak wybrać ten najwłaściwszy? Porównujemy rodzaje zabudów na przykładzie 4 kamperów w różnych cenach: XGO X-Van 5, Sunlight A 70, Forster T 599 HB i Etrusco I 6900 SB.

Porównanie czterech rodzajów kamperów
Zobacz galerię (59)
Auto Bild
Porównanie czterech rodzajów kamperów
  • Cztery rodzaje kamperów – który dla kogo?
  • Zalety i wady vana, alkowy, półintegry i integry.
  • Które kampery można używać do zimowego karawaningu?
  • Nowy, używany czy z wypożyczalni? Dwa pierwsze możecie mieć jeszcze w te wakacje.
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Oprócz odpowiedzi na podstawowe pytanie: czy chcemy mieć kamper na własność, czy tylko wypożyczyć na czas urlopu, pozostaje wybór rodzaju zabudowy. Kamper van, alkowa, półzintegrowany czy zintegrowany – na czterech przykładach pokażemy, na czym polega różnica. Postaramy się też odpowiedzieć na pytanie, który rodzaj kampera komu najlepiej posłuży.

Poznaj kontekst z AI

Jakie są rodzaje kamperów?
Który kamper jest najlepszy dla początkujących?
Jakie są zalety i wady różnych typów kamperów?
Czy można używać kamperów do zimowego karawaningu?

Może was to zainspiruje do wynajęcia takiego auta na najbliższe wakacje lub poszukania czegoś na rynku wtórnym? A może zaczniecie gromadzić środki na nowy kamper? Takie auta zamawiane są zazwyczaj na długo przed sezonem, więc na wakacje w 2021 r. będzie jak znalazł.

Przeczytaj też:

Przyjrzyjmy się bliżej czterem samochodom dla początkujących fanów kamperowego karawaningu. Kampery vany reprezentuje XGO X-Van 5, alkowy – Sunlight A 70, półintegry – Forster T 599 HBW, a integry – Etrusco I 6900 SB. W opisie ostatniego zdjęcia każdego z 4 rodzajów kamperów znajdziecie listę zalet i wad tego typu rozwiązania. W każdym przypadku podajemy także informacje na temat możliwości uprawiania zimowego caravaningu. W tabelach poniżej znajdziecie dane techniczne.

W naszej galerii zobaczycie nowe pojazdy, więc dość kosztowne, ale na rynku używanych wybór jest też niezły – znajdziecie na nim auta wszystkich rodzajów, każdej z wymienionych marek i jeszcze wielu innych.

Dane techniczne XGO X-Van 5

SilnikFiat Multijet II 120
Moc120 KM przy 3600 obr./min
Pojemność2287 cm3
Moment obrotowy320 Nm przy 1400 obr./min
Prędkość maksymalna130 km/h
Skrzynia biegów/napęd6b man./przód
Pojemność zbiornika paliwa75 l (+19 l AdBlue)
Długość/szerokość/wysokość5998/2050/2660 mm
Rozstaw osi - opony4035 mm - 215/70 R 15 CP
Masa własna/ładowność (pojazd testowy)2803/697 kg
Masa przyczepy (z hamulcem/bez hamulca)2000/750 kg
Materiał ściany/dach/podłogablacha stalowa/blacha stalowa/blacha stalowa
Grubość ściany/dach/podłoga10/6/40 mm
Izolacja ściany/dach/podłogaEPS/EPS/EPS
Powierzchnia łóżek (długośćxszerokość)2 x 1830 x 1330 mm
Lodówka/zamrażarka90/6 l
Kuchenka2-palnikowa
Akumulator pokładowy90 Ah
Zbiornik wody pitnej/ścieków85/90 l
Zapas gazu/ogrzewanie2 x 5 kg/Truma Combi 4
Cena bazowa/testowanego pojazdu (Niemcy)35 999 euro/41 493 euro

Dane techniczne Sunlight A 70

SilnikFiat Multijet
Moc140 KM przy 3600 obr./min
Pojemność2287 cm3
Moment obrotowy350 Nm przy 1400 obr./min
Prędkość maksymalna125 km/h
Skrzynia biegów/napęd6b man/przód
Pojemność zbiornika paliwa75 l (+19 l AdBlue)
Długość/szerokość/wysokość7250/2320/3140 mm
Rozstaw osi - opony4035 mm - 225/75 R 16 CP
Masa własna/ładowność (pojazd testowy)2936/564 kg
Masa przyczepy (z hamulcem/bez hamulca)2000/750 kg2500/750 kg
Materiał ściany/dach/podłogaaluminium/GFK/kompozyt drewniany
Grubość ściany/dach/podłoga34/34/41 mm
Izolacja ściany/dach/podłogaEPS/EPS/EPS
Powierzchnia alkowy (długośćxszerokość)2100x1570 mm
Powierzchnia do leżenia (część jadalniana)1850x1000 m
Powierzchnia łóżka z tyłu2100x1455-1300 mm
Lodówka/zamrażarka164/29 l
Kuchenka3-palnikowa
Akumulator pokładowy95 Ah
Zbiornik wody pitnej/ścieków122/92 l
Zapas gazu/ogrzewanie2 x 11 kg/Truma Combi 6
Cena bazowa/testowanego pojazdu (Niemcy)od 45 999 euro/52 901 euro

Dane techniczne Forster T 599 H

SilnikFiat Multijet 120
Moc120 KM przy 3600 obr./min
Pojemność2287 cm3
Moment obrotowy320 Nm przy 1400 obr./min
Prędkość maksymalnabd.
Skrzynia biegów/napęd6b man./przód
Pojemność zbiornika paliwa75 l (+19 l AdBlue)
Długość/szerokość/wysokość5990/2350/2950 mm
Rozstaw osi - opony3450 mm - 215/70 R 15 C
Masa własna/ładowność (pojazd testowy)2735/765 kg
Masa przyczepy (z hamulcem/bez hamulca)2000/750 kg
Materiał ściany/dach/podłogaGFK/GFK/GFK
Grubość ściany/dach/podłoga31/31/54 mm
Izolacja ściany/dach/podłogaXPS/XPS/XPS
Powierzchnia łóżka podnoszonego (dł.xszer.)880 x 1950 mm
Powierzchnia do leżenia w części jadalnianej (dł.xszer.)670 x 2070 mm
Powierzchnia łóżka z tyłu (dł.xszer.)2200 x 1450/1350 mm
Lodówka142 l
Kuchenka3-palnikowa
Akumulator pokładowy95 Ah
Zbiornik wody pitnej/ścieków115/100 l
Zapas gazu/ogrzewanie2 x 11 kg/Truma Combi 4
Cena bazowa/testowanego pojazdu (Niemcy)od 45 990 euro/49 300 euro

Dane techniczne Etrusco I 6900 SB

SilnikFiat Multijet II 160
Moc160 KM przy 3500 obr./min
Pojemność2287 cm3
Moment obrotowy380 Nm przy 1500 obr./min
Prędkość maksymalna160 km/h
Skrzynia biegów/napęd6b man/przód
Pojemność zbiornika paliwa75 l (+19 l AdBlue)
Długość/szerokość/wysokość6980/2320/2930 mm
Rozstaw osi - opony3800 mm - 215/70 R 15 CP
Masa własna/ładowność (pojazd testowy)2850/650 kg
Masa przyczepy (z hamulcem/bez hamulca)2000/750 kg
Materiał ściany/dach/podłogaaluminium/GFK/kompozyt drewniany
Grubość ściany/dach/podłoga34/34/41 mm
Izolacja ściany/dach/podłogaEPS/EPS/EPS
Powierzchnia łóżka z przodu (dł.xszer.)2000x1500 mm
Powierzchnia łóżka pośrodku (dł.xszer.)2100x650 mm
Powierzchnia łóżek z tyłu (dł.xszer.)2000x800 mm i 1900x800 mm (opcja: 1900/2000x2100 mm)
Lodówka/zamrażarka113/14 l
Kuchenka3-palnikowa
Akumulator pokładowy95 Ah
Zbiornik wody pitnej/ścieków122/92 l
Zapas gazu/ogrzewanie2 x 11 kg/Truma Combi 6 E
Cena bazowa/testowanego pojazdu (Niemcy)od 53 599 euro/69 734 euro
Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium