• Via Baltica to droga międzynarodowa łącząca zachód i południe Europy z krajami bałtyckimi
  • Część międzynarodowej trasy stanowią polskie drogi ekspresowe S8 do Ostrowi Mazowieckiej oraz S61
  • Nowy fragment drogi wraz z wcześniej oddanymi stanowi ciągły 44 km odcinek trasy ekspresowej S61
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Niemal 35 km nowej dwujezdniowej trasy ekspresowej S61 od węzła Kolno do obwodnicy Szczuczyna udostępniono kierowcom podróżującym po Podlasiu. Tym samym długo wyczekiwaną międzynarodową trasę Via Baltica udało się po raz kolejny wydłużyć na terenie naszego kraju. Niestety, na całą trasę przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Z planowanej drogi o długości 311 km wybudowano jak dotąd zaledwie połowę (z czego w lipcu oddano do ruchu 17 km).

Droga ekspresowa S61 - Via Baltica Foto: GDDKiA / GDDKiA
Droga ekspresowa S61 - Via Baltica

Nowy odcinek połączono z już istniejącą drogą ekspresową S61 i wprowadzono stałą organizację ruchu pomiędzy Stawiskami a Szczuczynem. "Oddawane do ruchu odcinki wraz z ukończoną w ubiegłym roku drugą jezdnią obwodnicy Szczuczyna oraz fragmentem obwodnicy Stawisk tworzą około 44-kilometrowy, ciągły fragment S61" – wyjaśnia Tomasz Żuchowski kierujący GDDKiA.

Trasa ekspresowa S61 na Podlasiu to kolejna inwestycja drogowa, w której wykorzystano nawierzchnię betonową. Przystosowano ją do najcięższego ruchu (dopuszczalny nacisk to 11,5 t na oś). Nie zapomniano przy tym o kluczowej infrastrukturze. Wybudowano także po dwa miejsca obsługi podróżnych (Górki Zachód i Wschód pomiędzy Kolnem a Stawiskami oraz Zabiele Wschód i Zachód pomiędzy Stawiskami i Szczuczynem).