Volkswagen Amarok debiutuje na rynku z najnowszą generacją silnika V6 TDI o pojemności 2967 cm3. Silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym o wartości 550 Nm, dostępnym od 1400 obr./min, a maksymalna moc 224 KM jest dostępna w przedziale od 3000 do 4500 obr./min. Dodatkowo funkcja overboost czasowo potrafi dostarczyć 20 KM więcej.
Dostępne będą również wersje słabsze jednostki generujące 163 KM oraz 204 KM mocy. Wszystkie wersje silnika V6 TDI spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Do wyboru są przekładnie – sześciobiegowa mechaniczna lub ośmiostopniowa automatyczna. Nowy Amarok z silnikiem o mocy 224 KM współpracującym z 8-stopniową przekładnią automatyczną zużywa według producenta średnio 7,8 litra paliwa na 100 km (według normy NEDC) i emituje przy tym 203 gramy CO2/km.
W przedsprzedaży klienci mogą zamawiać najmocniejszego Amaroka w wersji Highline oraz specjalną edycję Aventura. Oficjalna sprzedaż rozpocznie się pod koniec września.
Ceny nowego Amaroka napędzanego silnikiem V6 TDI o mocy 163 KM (dostępny w 2 kwartale 2017 r.) w wersji z napędem na 4 koła 4MOTION oraz z wyposażeniem Trendline i z podwójną kabiną – zaczynają się od 111 750 zł netto. Z kolei Amarok Aventura z silnikiem V6 TDI o mocy 224 KM oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION i z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, a także z wyposażeniem dodatkowym (obejmującym m. in. 20-calowe obręcze kół i biksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej) jest oferowany za 184 250 zł netto. Amarok w tej samej wersji silnikowej, z identycznymi – układem przeniesienia napędu i skrzynią biegów, ale w wersji Highline jest dostępny od 153 800 zł netto. Obie wersje – Highline i Aventura – będą dostępne od chwili rynkowego debiutu, czyli pod koniec września 2016 r.