Czterodrzwiowa limuzyna o linii nadwozia przypominającej coupe to trend, który teraz rozwija się w klasie premium, a Volkswagen w oczywisty sposób chce skorzystać z rosnącego popytu na takie samochody. Niemiecki koncern uczynił już pierwszy krok, a teraz czas na tak zwaną kropkę nad „i”. Jest nią właśnie Aerton, czyli następca Passata CC oraz późniejszego CC. Z jakimi autami ma rywalizować? Ot, choćby z BMW serii 4 Gran Coupé. Sprzedaż Arteona rozpocznie się już latem, a światowa premiera będzie mieć miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie.
Co już wiadomo o Arteonie? Do napędu tej limuzyny-coupe mają posłużyć 4-cylindrowe silniki, które dobrze już znamy z Passata. Najmocniejszy z nich ma mieć 280 KM, dokładnie tyle samo co w obecnej generacji Skodzie Superb. Z drugiej strony, będzie też do wyboru nowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM. Oczywiście do wyboru będą też skrzynie biegów ręczne o sześciu przełożeniach lub 7-biegowa, dwusprzęgłowa (DSG). Arteon ma być też dostępny w wersji z napędem na przód lub na cztery koła.
Możliwe, że w przyszłości pojawi się też Arteon z napędem wzorowanym na tym z koncepcyjnego Sport Coupé GTE pokazanego w minionym roku w Genewie. Przypomnijmy, że był to hybrydowy zespół napędowy z 3-litrowym V6 na benzynę i silnikiem elektrycznym. Volkswagen nie wyklucza, że taka wersja faktycznie trafi do sprzedaży.
Konstrukcja Arteona bazuje na podwoziu MQB w poszerzonej wersji. To ta sama platforma, którą dobrze znamy choćby z Golfa. Jest jednak na tyle uniwersalna, że bez trudu może być użyta także w aucie o wiele większym. Większym nawet od Volkswagena CC, który był 5 cm krótszy od Arteona. Imponujący jest też bagażnik Arteona, który po złożeniu tylnej kanapy ma mieć objętość 1557 litrów, a w standartdzie - 563 litry. Volkswagen zapewnia, że atutem Arteona jest też bardzo przestronne wnętrze, w tym z dużą ilością miejsca dla osób podróżujących z tyłu.
W Arteonie będą też debiutować najnowsze systemy elektroniczne, które później trafią do kolejnych, tańszych modeli Volkswagena. Będą to m.in. nowe rozwiązania z pogranicza świata samochodów autonomicznych, w tym nowe wersje systemów automatycznego sterowania gazem, hamulcem, układem kierowniczym. Arteon będzie więc w stanie samodzielnie przemieszczać się w korkach i na drogach szybkiego ruchu.