Najtańszy VW Eos 1,6 FSI oferował 85 kW (115 KM) przy 6000 obr./min i 155 Nm przy 4000 obr./min. W ramach strategii „down-sizingu” Volkswagen zastępuje swoje wolnossące silniki mniejszymi odpowiednikami z turbodoładowaniem. W ofercie modelu Eos nadal pozostaje jednostka 2,0 FSI (110 kW/150 KM), którą w innych modelach koncernu zastąpił silnik 1,8 TSI (118 kW/160 KM).
Nowy podstawowy silnik o mocy 90 kW (122 KM) przy 5000 obr./min i momencie obrotowym 200 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min pozwala na rozpędzenie modelu Eos od 0 do 100 km/h w 10,9 s (1,6 FSI – 11,9 s) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 196 km/h (1,6 FSI – 192 km/h). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym spadło z 7,6 do 6,7 l/100 km.
W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji znajdziemy m. in. 6 poduszek powietrznych, klimatyzację Climatic, odtwarzacz CD i MP3, elektrycznie sterowane lusterka i szyby czy koła ze stopów lekkich „Adelaide” 7J x 16 z oponami 215/55 R 16.