Nazwa VW Golf Variant w ofercie niemieckiego koncernu Volkswagen pojawiła się poraz pierwszy w 1993 roku. Od chwili oficjalnej premiery wyprodukowano ponad 1,2 mln egzemplarzy. Na początku marca 2007 roku w Genewie odbędzie się kolejna wielka premiera światowa, zapowiadajaca triumfalny powrót kombi. Nowy VW Golf Variant powstał na bazie najnowszej, piątej generacji, pięciodrzwiowej wersji hatchback.
Wyjątkowo krótka oficjalna informacja prasowa koncernu Volkswagen odkrywa podstawowe dane nowego modelu. VW Golf Variant ma długość całkowitą 4,56 m, bagażnik o pojemności 690 l, który jest dostępny w przypadku wykorzystania auta w wersji pięciomiejscowej. Należy jednak przypuszczać, że tym razem w celach reklamowych producent określił ten parametr, ale nie podał, czy dotyczy to możliwości ładunkowych aż po sam sufit. Po złożeniu tylnych siedzeń do nowego VW Golfa Variant można załadować towary o objętości aż 1550 l. Dla porównania konkurenci jak m.in. Skoda Octavia Combi oferuje 1620 l, a Seat Altea XL - 1604 l.
Design, szczególnie tylnej cząści, nie przypomina w chwili obecnej niczego z oferty Volkswagena. Tylne światła zespolone zachodzą na boki nadwozia, a pokrywa bagażnika została odpowiednio do nich wyprofilowana i płynnie komponuje się ze zderzakiem.
Oczekuje się, że także i ta wersja nadwozia otrzyma całą gamę jednostek napędowych znana już z VW Golfa hatchback. Już dzisiaj wiadomo, ze będą to dwa turbodiesle o pojemności skokowej 1,9 TDI PD (77 kW) i 2,0 TDI PD (103 kW), a także jednostki benzynowe: 1,6 (75 kW) oraz 1,4 TSI (103 kW).
Przy tej okazji Volkswagen przypomniał w sojej informacji prasowej, że słabszy turbodiesel jest wyjątkowo oszczędny i zużywa tylko 5,2 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym.