Obecnie Volkswagen oferuje dwa modele z całkowicie elektrycznym napędem (e-up! i e-Golf), ale już niedługo ich liczba zdecydowanie się powiększy. Przyjęta „Strategia 2025” zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 15 samochodów elektrycznych, które pozwolą Volkswagenowi stać się liderem w dziedzinie e-mobilności z globalną sprzedażą na poziomie miliona aut rocznie. Zapowiadają je kolejne modele z rodziny I.D., prezentowane przez Volkswagena od jakiegoś czasu na największych salonach samochodowych Jeden z nich można właśnie oglądać podczas targów Poznań Motor Show.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoVolkswagen I.D. Buzz w efektowny sposób demonstruje, jak może wyglądała mobilność w bliskiej przyszłości. Elektryczny minivan okazuje się większy, niż początkowo mogłoby się wydawać. Auto powstało na modułowej platformie MEB stworzonej specjalnie z myślą o napędzie elektrycznym. Dzięki zamontowaniu baterii w podłodze, elementy układu nie zajmuje zbyt wiele miejsca, więc samochód o dużym rozstawie osi i krótkich zwisach oferuje bardzo przestronne i funkcjonalne wnętrze. Tutaj mamy wersję osobową, ale producent planuje również odmianę Cargo, która przyda się firmom dostawczym w centrach miast.
Zdaniem Grupy Volkswagen komunikację w dużych aglomeracjach miejskich uzdrowią właśnie pojazdy elektryczne, a ponadto: autonomiczna jazda, łączność cyfrowa pomiędzy wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego oraz nowe usługi z zakresu mobilności. I.D. Buzz jest do tego przygotowany.
Niemiecki koncern podjął już decyzję o produkcji seryjnego modelu na bazie koncepcyjnego I.D. Buzz. Ma się ona rozpocząć najpóźniej do 2022 roku. Samochód zachowa wiele rozwiązań z konceptu, m.in. zmienny układ foteli i możliwość jazdy autonomicznej. Wcześniej, bo już w 2020 roku, również w polskich salonach sprzedaży znajdzie się pierwszy kompaktowy model z rodziny I.D.