- Volkswagen ID.4 GTX to techniczny krewniak Audi Q4 e-tron, oznaczenie GTX zarezerwowano dla usportowionych odmian elektrycznych Volkswagenów
- Podstawowa wersja kosztuje 226 190 zł. Wystarczy jednak kilka opcji, by podwyższyć cenę samochodu o kilkadziesiąt tysięcy
- To elektryczny model z dwoma silnikami elektrycznymi, napędem na wszystkie koła i największą baterią 77 kWh
Wysoka cena zobowiązuje. Skoro Volkswagen ID.4 GTX to najdroższa odmiana w całej gamie ID.4, to dostępne opcje nie są aż tak kosztowne jak w przypadku pozostałych wersji Pure, Pure Performance czy Pro Performance. W końcu do zapłaty jest 226 190 zł za samochód z dwoma silnikami elektrycznymi, napędem na wszystkie koła, akumulatorem 77 kWh i łączną mocą aż 299 KM (maksymalną moc napędu można wykorzystać przez 30 s).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNajwiększe różnice cenowe dotyczą takich pakietów Design (m.in. listwa LED z przodu, reflektory Matrix czy przyciemniane szyby) oraz Design Plus (m.in. panoramiczny dach szklany czy światła z dynamicznymi kierunkowskazami). W pierwszym przypadku do zapłaty jest jedynie 1170 zł (w pozostałych wersjach wyposażenia trzeba dopłacić 8,25 tys. zł). W drugim zaś 6380 zł (w innych wersjach dopłata wynosi aż 12,3 tys. zł). Można także nieco zaoszczędzić na felgach. Dopłata do 21-calowych kół Narvik wyynosi 2130 zł (7,3 tys. zł w Pro Performance).
Przeczytaj też:
Na liście standardowego wyposażenia nie zabrakło dodatków, których próżno wypatrywać w tańszych odmianach. Tylko w GTX stosuje się standardową podświetlaną listwę LED między reflektorami. W serii także matrycowe światła LED oraz dynamiczne kierunkowskazy. Zadbano nawet o śruby antykradzieżowe, których nie oferuje się w tańszych wersjach.
We wnętrzu Volkswagen ID.4 GTX zyskał beżowy panel na desce rozdzielczej, podgrzewaną kierownicę obszytą skórą, nastrojowe oświetlenie wnętrza z 30 kolorami, trzy siedzenia z tyłu czy tapicerkę na boczkach drzwiowych (w pozostałych jest skóra ekologiczna).
Nie zapomniano o opcjach ładowania. Tylko dla najdroższych wersji ID.4 (Pro Performance i GTX) zarezerwowano ładowanie akumulatora z mocą 125 kW. W dwóch pozostałych odmianach trzeba się zaś zadowolić mocą obniżoną do 50 kW.