• Volkswagen Touareg R w hybrydowej wersji ma moc 462 KM i moment obrotowy 700 Nm
  • Autem można jechać maksymalnie 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h
  • Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pomocą 8-stopniowego "automatu"

Volkswagen Touareg R plug-in hybrid bazuje na aktualnym modelu, który wprowadzono do sprzedaży w 2018 roku. Do napędu pojazdu przewidziano trzylitrowego benzyniaka V6 o mocy 340 KM oraz elektryczną jednostkę, generującą 136 KM. Dzięki tym silnikom samochód dysponuje łączną mocą 462 KM i momencie obrotowym o wartości 700 Nm.

Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pomocą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Podczas jazdy w trybie elektrycznym można podróżować maksymalnie 140 km/h. Można spodziewać się, że "setkę" samochód będzie uzyskiwał po około 5 s. W trybie czysto elektrycznym zasięg pojazdu ma wynosić 43-48 km. Jest to możliwe dzięki umieszczonemu pod podłogą akumulatorowi o pojemności 14,1 kWh.

Volkswagen Touareg R – różne tryby jazdy

W zależności od potrzeby kierowca ma możliwość wyboru pomiędzy trybem E-Mode (czysto elektryczny) a ustawieniem hybrydowym. Ponadto do wyboru jest kilka profili jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual, a także Offroad i Snow (śnieg). W przypadku samochodów wyposażonych w opcjonalny pakiet Off-Road podwozie ma dodatkowe zabezpieczenie, które chroni je w trakcie jazdy po bezdrożach. Poza tym w takiej konfiguracji kierowca ma jeszcze do wyboru dwa tryby jazdy – Gravel (szuter) i Sand (piasek). Volkswagen Touareg R może holować przyczepy o masie do 3,5 tony, a podczas jazdy prowadzący wspomagany jest przez system Trailer Assist.

Z zewnątrz mocna, hybrydowa wersja wyróżnia się zderzakami i wlotami powietrza w stylistyce typowej dla modeli R oraz malowanym na czarno grillem. W takim samym kolorze utrzymane są obudowy lusterek, a ponadto w czarnej barwie utrzymano także ramki bocznych szyb. W standardowym wyposażeniu są 20-calowe aluminiowe felgi, a opcjonalnie można mieć koła o średnicy 21- lub 22 cali.

Wnętrze samochodu łączy cechy zarezerwowane dla eleganckich pojazdów ze sportowymi akcentami. Siedzenia oraz wielofunkcyjną kierownicę wykończono skórą, a ponadto na desce rozdzielczej i drzwiach znalazły się wstawki z fortepianowego lakieru oraz aluminium. W srebrnej tonacji utrzymano również konsolę pomiędzy przednimi fotelami.

Prowadzący ma przed sobą wskaźniki umieszczone na 12-calowym ekranie, natomiast na konsoli środkowej znalazł się 15-calowy, dotykowy wyświetlacz. Ponadto w standardzie ma pojawić się 4-strefowa klimatyzacja, ledowe reflektory Matrix czy panoramiczny dach.

Volkswagen Touareg R plug-in hybrid ma zadebiutować podczas salonu samochodowego w Genewie. Do sprzedaży w Polsce auto trafi w drugiej połowie 2020 roku.