- Skoda Fabia Combi – więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż
- Skoda Fabia Combi – funkcjonalne rozwiązania
- Skoda Fabia Combi – nawigacja prosto z telefonu
- Skoda Fabia Combi – nawigacja fabryczna
- Skoda Fabia Combi – aplikacje pozwalające śledzić parametry jazdy
- Skoda Fabia Combi – duża poprawa prowadzenia
- Skoda Fabia Combi – 1.2 TSI/110 KM to dobra dynamika i niskie spalanie
- Skoda Fabia Combi – droższa od hatchbacka
- Skoda Fabia Combi – podsumowanie
Skoda Fabia Combi – więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż
Najnowszy model urósł w stosunku do poprzednika. Jest szerszy o 21 mm i dłuższy o 8 mm. Dzięki temu oferuje więcej miejsca dla podróżnych i na bagaż. Z przodu Skody Fabii każdy bez względu na wzrost znajdzie dla siebie wygodną pozycję. W drugim rzędzie siedzeń ilość miejsca jest typowa dla aut tej klasy – dzieci zmieszczą się bez trudu, dorosłym na krótkich odcinkach również będzie wygodnie.
Najbardziej istotną zmianą jest zwiększeni ilości miejsca w bagażniku. Kufer Fabii Combi III urósł o 25 litrów i oferuje teraz standardowo 530 l. To jedna z największych wartości w klasie. Po złożeniu oparć przestrzeń bagażowa wzrasta do 1395 l.
Skoda Fabia Combi – funkcjonalne rozwiązania
Oprócz dużej pojemności bagażnik Skody Fabii Combi może być wyposażony w wiele praktycznych rozwiązań. Wydając 300 zł warto kupić pakiet Simply Clever zawierający m.in. zestaw siatek, elastyczną listwę mocująca w bagażniku oraz uchwyt na multimedia i pojemnik na odpadki. W bagażniku kombi są seryjnie dwa haczyki na bagaże, schowek nad lewym nadkolem i gniazdo 12V.
Osobom wykorzystującym Fabię Combi do przewożenia długich i ciężkich przedmiotów polecamy dokupienie podwójnej podłogi w bagażniku, dzięki której uzyskamy płaską powierzchnię po złożeniu oparć tylnych foteli. Dla fanów jednośladów przewidziano uchwyt mocujący rowery w bagażniku – dopłata 800 zł.
Skoda Fabia Combi – nawigacja prosto z telefonu
Duża przestrzeń w bagażniku zachęca do dalekich wojaży. Warto więc by na pokładzie Fabii Combi znalazła się nawigacja. W tej kwestii Skoda proponuje dwa rozwiązania. Pierwszy z nich to zakup radia Bolero wyposażonego w system Mirror Link. Za pomocą Mirror Link na ekranie radia można zobaczyć to samo co na ekranie smartfona mającego funkcję Mirror Link, czyli uruchamiać aplikacje mobilne i je tam obsługiwać.
Smartfon łączy się przewodem USB z radiem, w radiu włącza się Mirror Link i na dużym ekranie można lustrzanie korzystać z aplikacji mobilnych smartfona. Mirror Link jest dostępny do wybranych modeli smartfonów (w chwili obecnej obsługuje jedyne telefony kompatybilne z MirrorLink 1.1: HTC One M8, HTC Eye oraz Sony Xperia Z3). Za odczytywanie nawigacji z telefonu wykorzystując technikę Mirror Link trzeba w Skodzie zapłacić 1650 zł (od wersji Ambition). Rozwiązanie to ma wady, gdyż podczas jazdy zdarzało się, że telefon tracił sygnał GPS i nawigacja nie działała prawidłowo.
Skoda Fabia Combi – nawigacja fabryczna
Producent zdaje sobie sprawę z tej niedoskonałości i nową Fabię Combi oferuje także z wbudowaną nawigacją fabryczną z funkcją sterowania głosowego. Układ radia z nawigacją Amundsen ma grafikę 2,5-D i ekran o rozdzielczości 800 x 480 pikseli. Aktualizację map zapewnia tzw. funkcja MapCare będąca seryjnym wyposażeniem nawigacji w Europie. Cena radia z nawigacją Amundsen nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie wyniesie ok. 4500 zł.
Skoda Fabia Combi – aplikacje pozwalające śledzić parametry jazdy
Bardzo przydatna jest także kolejna funkcja w Skodzie Fabii czyli – SmartGate (450 zł). Umożliwia ona pokazanie określonych danych samochodu w specjalnych aplikacjach na smartfonie, zapamiętanie ich w nim i mobilne wykorzystanie. Transmisja danych odbywa się bezprzewodowo, za pośrednictwem WiFi.
Skoda Fabia Combi – duża poprawa prowadzenia
Nowa płyta podwoziowa MQB pozwoliła konstruktorom na wprowadzenie dużych zmian w podwoziu. Poprawę prowadzenia w nowym modelu uzyskano nie tylko przez zwiększenie szerokości rozstawu kół o 30 mm (z tyłu o 31 mm) oraz wydłużenie rozstawu osi o 5 mm, ale także przez modyfikacje ustawień zawieszenia. Układ kierowniczy jeszcze precyzyjniej wykonuje polecenia kierowcy, a zawieszenie zapewnia lepsze trzymanie się drogi, zwłaszcza podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Co ważne: nowa Skoda Fabia Combi oferuje jednocześnie dużo lepszy komfort podróżowania.
Skoda Fabia Combi – 1.2 TSI/110 KM to dobra dynamika i niskie spalanie
Jeśli mowa o komforcie to dużą rolę w tej kwestii odgrywa napęd. Benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 110 KM emituje niski poziom hałasu, nawet przy autostradowych prędkościach. Jednostka ta gwarantuje Skodzie Fabii przede wszystkim doskonałą dynamikę (0-100 km/h w 9,6 s), a przy tym niskie spalanie – średnio w teście 6 l/100 km. Pochwały należą się także skrzyni biegów za właściwy dobór przełożeń i poręczną zmianę biegów.
Skoda Fabia Combi – droższa od hatchbacka
Ceny Skody Fabii Combi rozpoczynają się od 43 880 zł (1.0 MPI/75 KM), a to oznacza, że odmiana kombi jest droższa od hatchbacka o 2500 zł. Testowy egzemplarz 1.2 TSI/110 KM Style z podstawowym wyposażeniem kosztuje 57 630 zł. Na liście seryjnego wyposażenia nowej Fabii Combi znajdziemy m.in.: 6 airbagow, ESP, XDS+ – rozbudowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, MULTICOLLISION BRAKE – hamulec antykolizyjny oraz FRONT ASSISTANT – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania (seryjny w Style, Active i Ambition – 1200 zł).
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1197 |
Moc. maks. | 110/4600 KM/obr./min |
Moment | 175/1400-4000 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 530/1395 l |
Zbiornik paliwa | 45 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4257/1732/1467 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,6 s |
Napęd | man. 6/przedni |
Prędkość maks. | 199 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 4,8 l/100 km |
Cena (Style) | 57 630 zł |
Skoda Fabia Combi – podsumowanie
Skoda Fabia Combi to kolejny dowód na to, że w czeskiej marce drzemie olbrzymi potencjał. Auto okazuje się super przestronne, a cena – bardzo atrakcyjna. O tym, że Skoda Fabia nadal jest samochodem segmentu B, świadczy już tylko przestronność na tylnej kanapie.
Galeria zdjęć
Nowa Fabia Combi świetnie się prowadzi i oferuje wyższy komfort jazdy niż poprzednik.
Wysokiej jakości materiały, a do tego ciekawy projekt i intuicyjna obsługa.
Z przodu każdy bez względu na wagę i wzrost znajdzie dla siebie wygodną pozycję. Fotele (opcja) w testowanym egzemplarzu zapewniały dobre trzymanie ciała na zakrętach.
Z tyłu ilość miejsca typowa dla aut segmentu B, choć dzięki wydłużeniu i poszerzeniu nadwozia przestronność w drugim rzędzie foteli się zwiększyła.
Proste i bardzi praktyczne rozwiązanie czyli przenośny kosz mocowany w kieszeni drzwi.
Bezkluczykowe uruchamianie samochodu Easy Start to seryjny element w topowej wersji Style.
Pomyślano o każdym szczególe: w boczkach drzwi wygospodarowano miejsce na napoje.
Od środkowej wersji Ambition (testowa Style) nowa Fabia oferuje opcjonalnie (1650 zł) system audio (radio Bolero) wyposażony w funkcję Mirror Link (m.in. odczytywanie nawigacji z ekranu telefonu).
Za odczytywanie nawigacji z telefonu trzeba zapłacić 1650 zł, a fabryczna nawigacja Amundsen dostępna będzie za ok. 4500 zł. Pierwsze rozwiązanie ma wady bo podczas jazdy zdarzało się, że telefon tracił sygnał GPS i nawigacja nie działała prawidłowo.
Dach panoramiczny dla wersji Combi oraz relingi dachowe w kolorze srebrnym kosztują dodatkowe 3950 zł.
Bagażnik nowej Fabii Combi oferuje aż 530 l – to o 25 l więcej niż w poprzedniku. Podwójna podłoga bagażnika, która pozwoli uzyskać płaską powierzchnię po rozłożeniu oparć kosztuje dodatkowe 600 zł.
Oprócz dobrej pojemności (530 l) bagażnik Fabii oferuje wiele funkcjonalnych rozwiązań, m.in.: haczyki, gniazdo 12V.
Pakiet Simply Clever II (zestaw siatek oraz elastyczna listwa mocująca w bagażniku, popielniczka z przodu, zapalniczka, pojemnik na odpadki) kosztuje 350 zł.
Pomysłowe rozwiązanie – skrobaczka szyby zamocowana w klapce wlewu paliwa.
Na liście seryjnego wyposażenia nowej Fabii Combi znajdziemy m.in.: 6 airbagow, ESP, XDS+ – rozbudowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, MULTICOLLISION BRAKE – hamulec antykolizyjny oraz FRONT ASSISTANT – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania (seryjny w Style, Active i Ambition – 1200 zł).
Ceny Fabii Combi rozpoczynają się od 43 880 zł (1.0 MPI/75 KM), a to oznacza, że odmiana kombi jest droższa od hatchbacka o 2500 zł. Testowy egzemplarz 1.2 TSI/110 KM Style z podstawowym wyposażeniem kosztuje 57 630 zł.