Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid wyposażono w doładowaną jednostkę benzynową 3,0 V6 TSI o mocy 245 kW (333 KM) przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 440 Nm przy 3000 obr./min.Za nią znajduje się silnik elektryczny oferujący moc 38 kW (52 KM) i moment obrotowy 300 Nm. W sumie napęd hybrydowy produkuje 275 kW (374 KM), a moment obrotowy sięga 550 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu umieszczonego za silnikiem elektrycznym.
Hybrydowy Touareg przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 s, przy czym w cyklu mieszanym zużywa mniej niż 9 l/100 km i emituje mniej niż 210 g CO2 na km. Materiały prasowe podają również, że Touareg V6 TSI Hybrid ma o 25 % niższe zużycie paliwa od swoich podobnie mocnych seryjnych krewniaków z konwencjonalnym napędem.
Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid wyposażono w system start-stop i funkcję rekuperacji energii w czasie hamowania, którą można wykorzystać do ładowania baterii NiMH umieszczonych za tylną osią. Silnik elektryczny służy również jako rozrusznik, a do prędkości 50 km/h Touareg może się poruszać wyłącznie za jego pomocą.
Przez umieszczenie baterii NiMH za tylną osią doszło do podwyższenia podłogi bagażnika. Baterie włącznie z obudową, w której są umieszczone, i własnym systemem chłodzenia ważą 79 kg, żeby jednak uniknąć nadmiernemu podwyższeniu masy, zastosowano lżejszy system napędu na cztery koła z dyferencjałem Torsen pochodzący z Audi Q7. W odróżnieniu od wersji seryjnej hybrydowy Touareg posiada elektryczne wspomaganie kierownicy, wyjęto też alternator, którego funkcję przejął silnik elektryczny.
Volkswagen planuje rozpocząć produkcję Touarega z napędem hybrydowym w 2010 roku. Firma już teraz zapewnia, że auto będzie w stanie ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony.