Niemiecki przemysł połączył siły przy opracowaniu akumulatorów nowej generacji. Producent, który kilka lat temu wkładał nadzieje przede wszystkim w poprawę wydajności maszyn cieplnych, teraz w pełni poświęca się opracowaniu nowych akumulatorów Li-Ion. Cel: dogonić, ba wyprzedzić japońską konkurencję.

Niemiecki przemysł wykazał się jednością. Firmy BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec, STEAG Saar Energie i Volkswagen zawiązały współpracę przy opracowaniu nowej generacji bardzo wydajnych akumulatorów. Celem współpracy jest szybsze wprowadzenie akumulatorów do produkcji seryjnej.

Szef rozwoju koncernu Volkswagen Dr. Jürgen Leohold powiedział, że nowoczesne bardzo wydajne akumulatory trakcyjne są głównym czynnikiem wprowadzenia i rozszerzenia produkcji samochodów z zerowymi emisjami CO2. Według komunikatu prasowego koncernu Volkswagen w chwili obecnej główną rolę przy opracowaniu nowych pojazdów odgrywają technologie hybrydowe i silniki elektryczne.

Firmy planują w najbliższych latach zainwestować wspólnie 360 mln euro, federalne ministerstwo edukacji i rozwoju doda kolejne 60 mln euro.