Golf GTI TCR jest znacznie mocniejszy od wersji Performance - ma 290 KM, czyli zaledwie o 10 koni mniej niż Golf R. To jednak GTI, więc nie ma napędu na 4 koła. Pod maską znajduje się silnik 2.0 TSI, który seryjnie współpracuje z siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Auto jest bardzo szybkie. W sprzyjających warunkach może osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego już po 5,6 s.

Wariant TCR oznacza również wiele ekskluzywnych sportowych dodatków. Samochód wyposażono standardowo m.in. w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi, perforowane tarcze hamulcowe, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele z przodu z tkaniną z mikrofibry oraz sportową kierownicę z perforowaną skórą po bokach i znacznikiem u góry.

Kompakt Volkswagena w tym wydaniu wyróżnia się ponadto: 18-calowymi obręczami kół we wzorze Belvedere lub Milton Keynes, czarnymi obudowami lusterek bocznych, poszerzonymi progami, przednim splitterem, tylnym dyfuzorem i spojlerem dachowym.

Do tego modelu oferowane są dwa pakiety dodatków do wyboru. Pierwszy w cenie 9 880 zł zawiera: większe 19-calowe felgi Reifnitz, zwiększenie prędkości maksymalnej z 250 do 260 km/h, obniżone o 20-mm zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory. Drugi pakiet kosztuje 13 390 zł i różni się kołami - ma 19-calowe obręcze Pretoria z oponami typu semi-slick.