• Volvo wprowadza odmianę pozycjonowaną wyżej niż R-Design: Polestar Engineered
  • Jako pierwsze pojawi się na rynku S60 Polestar Engineered, ze wzmocnioną jednostką T8 Twin
  • Najmocniejsza wersja S60 będzie mieć 415 KM mocy i 670 Nm momentu obrotowego. Volvo ujawniło na razie dane dla rynku amerykańskiego.

Volvo Polestar? To już znamy. Pora na Volvo Polestar Engineered. W przyszłym roku trafi do V60 i XC60. W tym roku zaś do nowego S60. A ściślej do S60 wyposażonego w jednostkę T8 Twin. W gamie zajmie miejsce wyżej niż R Design.

Co oznacza miejsce wyżej? Polestar Engineered to hybryda o mocy 415 KM oraz 670 Nm momentu obrotowego (Volvo na razie ujawnia dane dla rynku amerykańskiego). Imponująco, ale warto uwzględnić punkt odniesienia, czyli standardowy napęd T8 Twin. Ten zaś generuje 400 KM oraz 640 Nm momentu obrotowego.

Volvo S60 Polestar Engineered

Volvo obiecuje, że Polestar Engineered ma być kompletną ofertą. A to wiążę się także z modyfikacją układu hamulcowego oraz zawieszenia. No i oczywiście obowiązkowymi stylistycznymi dodatkami takimi jak nowe felgi, czarne chromowane rury wydechowe czy złote zaciski Brembo. Nie one są rzecz jasna najważniejsze.

S60 Polestar Engineered otrzyma zmodyfikowane zawieszenie z amortyzatorami Ohlins i sztywniejszymi sprężynami. Szwedzi obiecują przy tym, że mimo usportowienia zawieszenia nie zapomniano o komforcie. Jest zatem szansa na to, że pokonywanie progów zwalniających czy torów tramwajowych nie będzie wystawiało na szwank kręgosłupa, czy uzębienia. Co najwyżej można oczekiwać większych emocji podczas hamowania: zadbano o klocki hamulcowe o podwyższonej tolerancji na ciepło i lepsze tarcze.

Nie obyło się bez ingerencji w elektronikę. Zmodyfikowano program sterujący silnikiem oraz automatyczną skrzynią biegów. Volvo obiecuje, że całość ma działać bardziej responsywnie i ekscytująco. Zasadniczo trudno, aby było inaczej. W końcu to Polestar, a właściwie Polestar Engineered.