W nowym Volvo S90 nie należy spodziewać się jednostek sześcio- czy pięciocylindrowych. Nawet najmocniejsze wersje są czterocylindrowe. Takie czasy... Downsizing panuje również w gamie nowego SUV-a XC90, jednak Volvo przekonuje, że nowa generacja silników ma same zalety.

Tym razem szwedzki producent przybliżył technologię PowerPulse, w którą będzie wyposażony najmocniejszy wysokoprężny wariant S90 D5 AWD o mocy 225 KM. Dzięki niej dwulitrowy turbodiesel ma zapewniać dynamikę na poziomie przewyższającym nawet konstrukcje o pojemności trzech litrów.

PowerPulse opiera się na dobranym do układu napędowego systemie zasysania powietrza z układu dolotowego, które sprężone jest magazynowane w dwulitrowym zbiorniku. Następnie powietrze trafia przez kolektor wydechowy do turbiny, niwelując tzw. turbodziurę, czyli czas, jaki upływa od wciśnięcia pedału gazu do wkręcenia się turbosprężarki na pełne obroty.

W rezultacie podczas mocnego przyspieszenia pełna moc silnika jest dostępna w znacznie szerszym zakresie obrotów, a auto przyspiesza niemal jednostajnie z taką samą siłą. Elektryczny kompresor automatycznie uzupełnia zbiornik sprężonego powietrza do pełna, by kierowca znów mógł z niego skorzystać przy kolejnym przyspieszeniu. PowerPulse został stworzony na potrzeby najwyższych modeli Volvo z serii 90.