- Nowe Volvo V60 - typowe kombi z jakich znamy szwedzką markę
- To jedno z niewielu aut, w którym system automatycznego hamowania działa aż do 70 km/h
- Nowe Volvo V60 pojawi się w Polsce w drugiej połowie 2018 roku
W porównaniu do pierwszej generacji V60 (debiut w 2010 r.), w nowym modelu znacznie powiększono przestrzeń pasażerską w kabinie i bagażnik. Nowe Volvo V60 mierzy 4761 mm i jest o ponad 12 cm dłuższe od dotychczasowego modelu. Rozstaw osi wynosi 2871 mm i jest większy o 10 cm – to właśnie dzięki temu można było wygospodarować więcej miejsca w kabinie oraz powiększyć do 530 l pojemność bagażnika (przybyło 100 l).
Linia karoserii nowego Volvo jest klasyczna, bez ekstrawagancji i udziwnień – jak przystało na segment premium. Z przodu charakterystyczny grill i dość wąskie reflektory ze światłami do jazdy dziennej – tradycyjnie już – w kształcie młota Thora. Auto ma obszerne wnętrze, jest funkcjonalne, łatwo się do niego wsiada, a dostęp do bagażnika jest bezproblemowy. Volvo V60 to typowe auto rodzinne – to spostrzeżenie potwierdził prezes Volvo Hakan Samuelsson: „Kierowcy rodzinnych kombi są dla naszej firmy od wielu lat bardzo poważnymi klientami. Nowe Volvo wychodzi naprzeciw tej tradycji”.
Wnętrze jest luksusowo wykończone, w wyposażeniu seryjnym znalazło się wiele systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo. Szefowie Volvo podczas światowego debiutu modelu V60 podkreślali, że będzie to jedno z najbardziej bezpiecznych aut na świecie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJednym z systemów jest City Safety, zapewniający automatyczne hamowanie, jeśli przed autem niespodziewanie pojawi się pieszy, rowerzysta inny pojazd lub duże zwierzę. System działa do 70 km/h – także w ciemności. Z kolei system Pilot Assist wspomaga kierowcę podczas jazdy autostradowej, dbając o to, aby samochód zachował obrany pas ruchu, w razie potrzeby hamował oraz skręcał. System działa do prędkości 130 km/h.
W nowym Volvo V60 przewidziano 3 systemy napędów: silniki Diesla, silniki benzynowe oraz hybrydy plug-in. Podstawowa wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.0/150 KM i skrzynią manualną 6b kosztuje w Polsce 147 tys. zł. Podstawowa wersja benzynowa z silnikiem 2.0/250 KM i 8-biegowym automatem kosztuje 182 tys. zł. V60 z napędem hybrydowym plug-in (możliwość ładowania baterii z gniazdka 230 V) z silnikiem 2.0/253 KM oraz elektrycznym 87 KM wyceniono na 234 tys. zł.