Pod maską znajdą się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy ok. 400 KM.

W tym SUV-ie z napędem hybrydowym typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa T8 Twin Engine z rodziny Drive-E współpracować będzie z silnikiem elektrycznym. Akumulatory mają możliwość doładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej.

W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej czy ładunkowej samochodu.

Volvo XC90
Volvo XC90

– Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km – mówi Peter Mertens, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Volvo Car Corporation. – Co więcej, zadbaliśmy również o to, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Silnik w nowym XC90 będzie emitował CO2 na poziomie ok. 60 g/km, spełniając tym samym normy NEDC*. – dodaje Mertens.

Wraz z przyciśnięciem specjalnego włącznika kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb miejski – napędzany w pełni elektrycznie, cichy i nieemitujący spalin. Kiedy natomiast potrzebować będziemy większej mocy, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny, o mocy ok. 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. W tym trybie siedmioosobowy SUV będzie mógł przyspieszyć do "setki" w ok. 6 sekund. Docelowo silniki Drive-E będą napędzały wszystkie modele marki Volvo.

Nowy SUV może być wyposażony także w turbodiesel z gamy silników D5 AWD. Jego parametry to: 225 KM, 470 Nm, o spalaniu ok. 6 l/100 km. Kolejny do wyboru to czterocylindrowy silnik Diesel D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania ok. 5 l/100 km.

W ofercie znalazły się również dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 –254 KMi 350 Nm.

* New European Driving Cycle – nowy europejski cykl jezdny. Cykl pomiarowy znormalizowany przez ECE, służący do oceny toksyczności spalin i zużycia paliwa. Kompletny cykl składa się z części miejskiej (UDC) i pozamiejskiej (EUDC).