Tutaj powstawało wiele słynnych modeli samochodów marki Skoda. W pierwszych latach po zakończeniu II wojny światowej ulokowano tutaj produkcję Skody 1101/1102 w kilku wersjach nadwoziowych – wersje użytkowe, kombi, karetki i najładniejsza z nich – roadster. W latach 1946-1952 Skoda w Vrchlabi wyprodukowała ponad 11 tys. aut.

Czesi jednak uważają, że najsłynniejszym i zarazem kultowym modelem, który narodził się w Vrchlabi była Skoda 1203. Popularny dostawczak, który w różnych wersjach nadwozia był produkowany w tym zakładzie w latach 1968-1981.

Kolejnym etapem rozwoju Skody w Vrchlabi była produkcja eksportowa takich modeli jak m.in. Skoda 105-130, Favorit. Tutaj produkowano kombi i wersje użytkowe Forman/Forman Plus na bazie Skody Favorit. Produkowana była tutaj Skoda Felicia i pikap Felicia Fun.

Przez wiele lat zakład w Vrchlabi specjalizował się także w przygotowywaniu kompletów do montażu. Stąd transportowano takie zestawy do poznańskiego Antoninka, gdzie przez kilka lat montowano m.in. samochody marki Skoda.

W ramach restrukturyzacji w 2013 roku Skoda zakończyła produkcję samochodów w Vrchlabi. Nową specjalizacją stały się manualne i automatyczne skrzynie biegów, która produkowane są w tym zakładzie dla całego koncernu Volkswagen.

W marcu 2016 roku Skoda Auto w Vrchlabí otrzymała tytuł „Fabryki Roku 2015”, przyznany za udaną transformację z producenta samochodów w uznanego wytwórcę komponentów. W chwili obecnej fabryka zatrudnia 1 070 pracowników, w tym wielu z Polski i jest największym pracodawcą regionu.