Przekonany jest o tym niemiecki właściciel takiego modelu, który chce go sprzedać właśnie za okrągły milion euro.

Jego VW Garbus Ultima Edition wyprodukowany został w ostatnich dniach przed zakończeniem produkcji – w fabryce Puebla w Meksyku – w lipcu 2003 roku. Polakierowany został – jak cała seriia 3 tys. Ultima Edition – na kolor beżowy.

Ostatni VW Garbus numerem 21 529 464 zjechał z taśmy 30 lipca 2003 roku. Od razu trafił do Muzeum VW w Wolfsburgu.

Przedostatni Garbus (numer 21 529 463) został zakupiony przez Karla-Augusta Almstadta – wicenaczelnego tygodnika „Auto Bild" i sprowadzony do Niemiec. Do dziś jest eksploatowany w redakcji.

Oferowany do sprzedaży za milion euro VW Garbus nie jest ani ostatnim, ani przedostatnim wyprodukowanym w Puebla. Dlatego znawcy oldtimerów sceptycznie podchodzą do tej wysokiej ceny.

Egzemplarze Garbusa z ostatnich dni produkcji wyceniane są na 25-30 tys. euro. Podobnie kosztują modele z pierwszych lat powojennej produkcji.

W galerii prezentujemy zdjęcia przedostatniego wyprodukowanego VW Garbusa i jednocześnie ostatniego zarejestrowanego.