Taki przypadek, aby auto z importu okazało się najlepsze zdarzył się w Japonii po raz pierwszy. Dotychczas nagradzane były samochody produkcji japońskiej. To tym dziwniejsze, że VW Golf sprzedawany jest w Japonii od niedawna - od 25 czerwca 2013 roku. Od tego dnia klienci zamówili 13 tys. Golfów.
Na wymagającym rynku japońskim oferowane są Golfy w wyższych wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline oraz Highline. Można zamówić egzemplarz z benzynowym silnikiem 1.2 TSI lub 1.4 TSI. Od października 2013 r. oferowany jest też Golf GTI z silnikiem 2.0 TSI. Golfy z dieslami nie są w Japonii oferowane.
Jakie zalety Golfa docenili japońscy jurorzy? Modułową platformę podłogową MQB. Zapewnia ona - stwierdzili jurorzy - stabilne zachowanie auta przy manewrach, daje jednocześnie wysoki komfort jazdy. Doceniono także wysoki poziom bezpieczeństwa oraz stylistykę oraz bogate wyposażenie.
Ferdinad Piech - szef rady nadzorczej Volkswagena - będzie musiał zamówić nową półkę do swojego gabinetu, aby pomieścić wszystkie nagrody dla Golfa. Auto zdobyło m.in. Złotą Kierownicę, tytył auta roku w Europie oraz światowego auta roku. W próbie zderzeniowej Euro NCAP Golf zdobył maksymalne 5 gwiazdek.