Auto Świat Wiadomości Aktualności Trasa Łazienkowska w połowie gotowa. Nowy wiadukt od stycznia

Trasa Łazienkowska w połowie gotowa. Nowy wiadukt od stycznia

6 grudnia w Mikołajki odbyły się próby obciążeniowe północnej nitki Trasy Łazienkowskiej przy warszawskim Parku Agrykola. Jeśli wyniki będą pomyślne, nowy wiadukt zostanie udostępniony kierowcom w styczniu 2023 r. To półmetek prac przy wiaduktach budowanych przez "czterdziestolatka".

Próby obciążeniowe północnego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej
UM Warszawa
Próby obciążeniowe północnego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej

Na nowo wybudowany fragment Trasy Łazienkowskiej wjechało sześć wywrotek z piaskiem, których łączna masa wynosiła 200 ton. To oznacza, że na wiadukcie odbyły się próby obciążeniowe. Jeśli wyniki testów będą pomyślne, kierowcy przejadą odbudowaną przeprawą w styczniu.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Pomiary polegały na sprawdzeniu statycznym i dynamicznym. Pod spodem inżynierowie z czujnikami zegarowymi sprawdzali, jakie ugięcia ma wiadukt, gdy sześć 32-tonowych ciężarówek po nim jeździ, a także, gdy stoją. Wyniki z tych pomiarów są niezbędne do dopuszczenia do użytkowania, a o wszystkim zdecyduje nadzór budowlany.

Nowy wiadukt przyjazny dla pieszych

Wiadukt składa się z siedmiu trójprzęsłowych ramownic. Jego długość to 400 metrów, a szerokość wynosi 16 metrów. Zakończyło się już układanie nawierzchni, a teraz trwają prace przy montowaniu balustrad i barier energochłonnych. Ratusz informuje, że wkrótce umieszczone zostanie też oznakowanie.

Po oddaniu do użytku nowego fragmentu drogowcy zajmą się południowym wiaduktem, co oznacza, że nowa budowla w pełni przejmie rolę starego fragmentu, gdy ten będzie w przebudowie. Organizacja ruchu może się jednak nieco zmienić, bo buspasy mają wrócić na stronę zewnętrzną wiaduktu, co również pozwoli w przyszłości na przywrócenie przystanku autobusowego Rozbrat.

Cała inwestycja ma zakończyć się w połowie marca 2024 r. Wiadukty Trasy Łazienkowskiej zostały wybudowane w 1974 r. wraz z pozostałą częścią trasy. Nowe obiekty mają być trwalsze od poprzednich, a ponadto mają nowoczesne oświetlenie, pochylnie poprawiające dostępność do trasy osobom z ograniczeniami i przede wszystkim ciągi pieszo-rowerowe, których na starych wiaduktach nie było w ogóle. Inwestycja kosztuje Warszawę 87,5 mln zł, a prace rozpoczęły się pod koniec stycznia 2022 r.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:Warszawatrasa
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków