JD Power zajmuje się badaniem satysfakcji kierowców z Wysp Brytyjskich. Co roku agencja publikuje zestawienie marek w oparciu o ankiety przeprowadzane wśród nabywców samochodów osobowych. Kierowcy pytani są o problemy jakie sprawiają im ich auta podzielone na osiem kategorii, m.in.: karoserię, prowadzenie, systemy multimedialne, wnętrze, skrzynię biegów i silnik. Następnie liczbę zgłoszonych usterek podzielono na 100 zarejestrowanych samochodów i stworzony ranking.

Okazało się, że najmniej problemów zgłaszali właściciele Peugeotów – tylko 77 usterek na 100 aut. Drugie miejsce zajęła Skoda (88), a trzecie Hyundai (90). Pierwszą piątkę zamykają japońskie marki: Nissan i Suzuki – obie uzyskały wynik 94.

Z kolei najwięcej problemów okazały się mieć auta marki BMW – aż 181 na 100 zarejestrowanych aut. Niewiele lepiej wypadły: Fiat (173), Audi (167), Jaguar (159) i Land Rover (142). Tak słaby wynik marek premium można tłumaczyć po części wysokim poziomem zaawansowania i mnogością systemów multimedialnych. To właśnie problemy z elektroniką (nawigacją, systemem audio, komunikacja i multimedia) stanowiły aż 16,6 proc. wszystkich zgłaszanych w ankiecie problemów.

Oto najlepiej oceniane auta w poszczególnych segmentach

Auta miejskie:

  1. Volkswagen Up!
  2. Hyundai i10
  3. Peugeot 108

Auta małe:

  1. Peugeot 208
  2. Hyundai i20
  3. Ford Fiesta

Auta kompaktowe:

  1. Skoda Octavia
  2. Seat Leon
  3. Ford Focus

Auta klasy średniej:

  1. Vauxhall Insignia
  2. Mercedes klasa C
  3. Volkswagen Passat

Małe SUV-y:

  1. Vauxhall Mokka
  2. Peugeot 2008
  3. Nissan Juke

Kompaktowe SUV-y:

  1. Volkswagen Tiguan
  2. Peugeot 3008
  3. Honda CR-V