JD Power zajmuje się badaniem satysfakcji kierowców z Wysp Brytyjskich. Co roku agencja publikuje zestawienie marek w oparciu o ankiety przeprowadzane wśród nabywców samochodów osobowych. Kierowcy pytani są o problemy jakie sprawiają im ich auta podzielone na osiem kategorii, m.in.: karoserię, prowadzenie, systemy multimedialne, wnętrze, skrzynię biegów i silnik. Następnie liczbę zgłoszonych usterek podzielono na 100 zarejestrowanych samochodów i stworzony ranking.
Okazało się, że najmniej problemów zgłaszali właściciele Peugeotów – tylko 77 usterek na 100 aut. Drugie miejsce zajęła Skoda (88), a trzecie Hyundai (90). Pierwszą piątkę zamykają japońskie marki: Nissan i Suzuki – obie uzyskały wynik 94.
Z kolei najwięcej problemów okazały się mieć auta marki BMW – aż 181 na 100 zarejestrowanych aut. Niewiele lepiej wypadły: Fiat (173), Audi (167), Jaguar (159) i Land Rover (142). Tak słaby wynik marek premium można tłumaczyć po części wysokim poziomem zaawansowania i mnogością systemów multimedialnych. To właśnie problemy z elektroniką (nawigacją, systemem audio, komunikacja i multimedia) stanowiły aż 16,6 proc. wszystkich zgłaszanych w ankiecie problemów.
Oto najlepiej oceniane auta w poszczególnych segmentach
Auta miejskie:
- Volkswagen Up!
- Hyundai i10
- Peugeot 108
Auta małe:
- Peugeot 208
- Hyundai i20
- Ford Fiesta
Auta kompaktowe:
- Skoda Octavia
- Seat Leon
- Ford Focus
Auta klasy średniej:
- Vauxhall Insignia
- Mercedes klasa C
- Volkswagen Passat
Małe SUV-y:
- Vauxhall Mokka
- Peugeot 2008
- Nissan Juke
Kompaktowe SUV-y:
- Volkswagen Tiguan
- Peugeot 3008
- Honda CR-V