JD Power zajmuje się badaniem satysfakcji kierowców z Wysp Brytyjskich. Co roku agencja publikuje zestawienie marek w oparciu o ankiety przeprowadzane wśród nabywców samochodów osobowych. Kierowcy pytani są o problemy jakie sprawiają im ich auta podzielone na osiem kategorii, m.in.: karoserię, prowadzenie, systemy multimedialne, wnętrze, skrzynię biegów i silnik. Następnie liczbę zgłoszonych usterek podzielono na 100 zarejestrowanych samochodów i stworzony ranking.
Okazało się, że najmniej problemów zgłaszali właściciele Peugeotów – tylko 77 usterek na 100 aut. Drugie miejsce zajęła Skoda (88), a trzecie Hyundai (90). Pierwszą piątkę zamykają japońskie marki: Nissan i Suzuki – obie uzyskały wynik 94.
Z kolei najwięcej problemów okazały się mieć auta marki BMW – aż 181 na 100 zarejestrowanych aut. Niewiele lepiej wypadły: Fiat (173), Audi (167), Jaguar (159) i Land Rover (142). Tak słaby wynik marek premium można tłumaczyć po części wysokim poziomem zaawansowania i mnogością systemów multimedialnych. To właśnie problemy z elektroniką (nawigacją, systemem audio, komunikacja i multimedia) stanowiły aż 16,6 proc. wszystkich zgłaszanych w ankiecie problemów.
Oto najlepiej oceniane auta w poszczególnych segmentach
Auta miejskie:
- 1 Volkswagen Up!
- 2 Hyundai i10
- 3 Peugeot 108
Auta małe:
- 1 Peugeot 208
- 2 Hyundai i20
- 3 Ford Fiesta
Auta kompaktowe:
- 1 Skoda Octavia
- 2 Seat Leon
- 3 Ford Focus
Auta klasy średniej:
- 1 Vauxhall Insignia
- 2 Mercedes klasa C
- 3 Volkswagen Passat
Małe SUV-y:
- 1 Vauxhall Mokka
- 2 Peugeot 2008
- 3 Nissan Juke
Kompaktowe SUV-y:
- 1 Volkswagen Tiguan
- 2 Peugeot 3008
- 3 Honda CR-V