Auto Świat Wiadomości Aktualności Widziałem kampery w cenie luksusowego mieszkania. Wille na kołach kosztują miliony

Widziałem kampery w cenie luksusowego mieszkania. Wille na kołach kosztują miliony

Ile może kosztować luksusowy kamper? Więcej niż wygodny 100-metrowy apartament w dobrej dzielnicy? Podczas Warsaw Caravaning Festival przekonałem się, że jest to możliwe. Znalazłem trzy oferty pojazdów turystycznych, których ceny przekraczały 2 mln zł, a w jednym przypadku nawet 3 mln zł.

Kampery za milionyRoman Dębecki / Auto Świat

Co to były za kampery, czy miały złote felgi lub wysadzane diamentami deski rozdzielcze? Nie. Z zewnątrz takie pojazdy przypominają luksusowy autobus turystyczny, jednak mają z boku mniej okien, są długie na ok. 10 m i ważą kilka lub kilkanaście ton — dlatego do ich prowadzenia wymagane jest prawo jazdy kategorii C.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Zajrzałem do środka i przeczytałem listę wyposażenia. „Zwiedzanie" zacząłem od najdroższego oferowanego modelu: Concorde Liner 990 GI za 3 mln 261 tys. zł. W miarę oglądania wnętrza i lektury długiej listy wyposażenia, cena stawała się coraz mniej absurdalna. Kamper zbudowany na bazie ciężarowego Mercedesa Atego ma silnik Diesla 7,7 litra o mocy 299 KM i automatyczną skrzynię biegów.

Kampery za miliony. Kokpit Concorde Liner 990 GI
Kampery za miliony. Kokpit Concorde Liner 990 GIŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Długość pojazdu to 10 m (bez jednego centymetra), szerokość 2,5 m, a wysokość to aż 3,78 m. We wnętrzu wydzielono kilka stref: kabina z fotelami dla czterech osób, mała ale luksusowo wyposażona kuchnia, łazienka z WC i prysznicem oraz obszerna sypialnia dla dwóch osób.

Kamper za ponad 3 mln zł: Concorde Liner 990 GI

Pozostałe dwie osoby mają wygodne spanie na materacu opuszczanym elektrycznie z sufitu kabiny. Samą sypialnię lub sypialnię z łazienką można oddzielić od kabiny i „saloniku" przesuwanymi drzwiami. Materiały wykończeniowe wysokiej jakości, fotele pokryto skórą, kuchnia i łazienka mają kosztowną armaturę, a meble wykonano z cedru. W kuchni jest lodówka, zmywarka, kuchenka elektryczno-gazowa, ekspres do kawy oraz mikrofalówka. Kamper ma klimatyzację oraz ogrzewanie postojowe, ogrzewanie podłogowe, panele słoneczne na dachu, wysokiej klasy system nagłośnienia, antenę satelitarną i dwa telewizory LED. Lista wyposażenia jest znacznie dłuższa: w kamperach z najwyższej półki klient może zamówić praktycznie każdy rodzaj wyposażenia i dodatków, jakie są mu potrzebne. Oprócz posiadania solidnego konta musi się tylko liczyć z koniecznością odczekania około roku od złożenia zamówienia do odebrania skonfigurowanego pojazdu.

Przeczytaj także: Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em udziałowca Mercedesa. W tym aucie sprawdza się tylko jeden stereotyp

Podróżujący Concorde Linerem 990 GI mają zapewniony komfort porównywalny z apartamentem w 5-gwiazdkowym hotelu. Zbiornik paliwa o pojemności 180 l pozwala na pokonanie bez tankowania trasy ponad tysiąca kilometrów, a 400-litrowy zbiornik czystej wody umożliwi całej załodze kąpiel i przygotowanie posiłków. A teraz najciekawsze: Concorde Liner 990 GI ma własny garaż, w którym możemy przewozić auto służące do lokalnych przejażdżek, zwiedzania miasteczek itp. Garaż usytuowano w tylnej części, mieści się w nim samochód wielkości smarta. Oczywiście jest też miejsce na bagaże.

Przeczytaj także: Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód

Nieco tańszym modelem jest Concorde Charisma 910 MI za 2 mln 730 tys. 900 zł. Wyposażenie jest podobne jak w Linerze 990 GI, ale nie ma garażu. Kamper zbudowany jest na podwoziu Iveco Daily, ma długość 977 cm, szerokość 243 cm i wysokość 354 cm. Silnik 3-litrowy rozwija moc 210 KM, skrzynia biegów automatyczna.

Kampery za miliony. Model Concorde Charisma 910 MI. Cena 2 730 900 zł.
Kampery za miliony. Model Concorde Charisma 910 MI. Cena 2 730 900 zł.Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Kampery za miliony. Kokpit Concorde Charisma 910 MI
Kampery za miliony. Kokpit Concorde Charisma 910 MIŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Kampery za miliony. Kuchnia z płytą gazową i indukcyjną
Kampery za miliony. Kuchnia z płytą gazową i indukcyjnąŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Trzecim kamperem w cenie luksusowego apartamentu jest model Morelo Loft Liner 100 GQ. Pojazd zbudowany na podwoziu Iveco Eurocargo ma silnik Diesla 6,7 l/281 KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Długość 10 m (bez jednego centymetra), szerokość 2,5 m, wysokość 3,68 m. DMC 12 t, a więc do prowadzenia potrzebne jest prawo jazdy kat. C.

Kampery za miliony. Model Morelo Loft Liner 100 GQ. Cena z bonusem targowym 2 235 000 zł.
Kampery za miliony. Model Morelo Loft Liner 100 GQ. Cena z bonusem targowym 2 235 000 zł.Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Morelo Loft Liner oferuje luksusowe warunki podróżowania i spania dla czterech osób.

Wyposażenie luksusowe i bogate – podobnie jak w modelach Concorde – kompletnie wyposażona kuchnia, łazienka, antena satelitarna, dwa telewizory.

Kampery za miliony. Sypialnia w Morelo
Kampery za miliony. Sypialnia w MoreloŻródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Jest też garaż mieszczący auto wielkości Fiata 500.

Kampery za miliony. Garaż Morelo Loft Liner pomieści Fiata 500
Kampery za miliony. Garaż Morelo Loft Liner pomieści Fiata 500Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Czy kampery w cenie 2-3 mln zł to tylko ekscentryczna ozdoba wystaw i targów turystycznych? Sprzedawcy tych luksusowych domów na kołach nie ukrywają, że największym popytem na polskim rynku cieszą się kampery w cenie 400-500 tys. zł, jednak zainteresowanie najdroższymi modelami rośnie – co roku takie kampery zamawia kilkanaście osób.

Powiązane tematy:KamperyTurystykaTargiKamper
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków