Auto Świat Wiadomości Aktualności Widziałem kampery w cenie luksusowego mieszkania. Wille na kołach kosztują miliony

Widziałem kampery w cenie luksusowego mieszkania. Wille na kołach kosztują miliony

Ile może kosztować luksusowy kamper? Więcej niż wygodny 100-metrowy apartament w dobrej dzielnicy? Podczas Warsaw Caravaning Festival przekonałem się, że jest to możliwe. Znalazłem trzy oferty pojazdów turystycznych, których ceny przekraczały 2 mln zł, a w jednym przypadku nawet 3 mln zł.

Kampery za miliony
Zobacz galerię (27)
Roman Dębecki / Auto Świat
Kampery za miliony

Co to były za kampery, czy miały złote felgi lub wysadzane diamentami deski rozdzielcze? Nie. Z zewnątrz takie pojazdy przypominają luksusowy autobus turystyczny, jednak mają z boku mniej okien, są długie na ok. 10 m i ważą kilka lub kilkanaście ton — dlatego do ich prowadzenia wymagane jest prawo jazdy kategorii C.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Zajrzałem do środka i przeczytałem listę wyposażenia. „Zwiedzanie" zacząłem od najdroższego oferowanego modelu: Concorde Liner 990 GI za 3 mln 261 tys. zł. W miarę oglądania wnętrza i lektury długiej listy wyposażenia, cena stawała się coraz mniej absurdalna. Kamper zbudowany na bazie ciężarowego Mercedesa Atego ma silnik Diesla 7,7 litra o mocy 299 KM i automatyczną skrzynię biegów.

Kampery za miliony. Kokpit Concorde Liner 990 GI
Kampery za miliony. Kokpit Concorde Liner 990 GIRoman Dębecki / Auto Świat

Długość pojazdu to 10 m (bez jednego centymetra), szerokość 2,5 m, a wysokość to aż 3,78 m. We wnętrzu wydzielono kilka stref: kabina z fotelami dla czterech osób, mała ale luksusowo wyposażona kuchnia, łazienka z WC i prysznicem oraz obszerna sypialnia dla dwóch osób.

Kamper za ponad 3 mln zł: Concorde Liner 990 GI

Pozostałe dwie osoby mają wygodne spanie na materacu opuszczanym elektrycznie z sufitu kabiny. Samą sypialnię lub sypialnię z łazienką można oddzielić od kabiny i „saloniku" przesuwanymi drzwiami. Materiały wykończeniowe wysokiej jakości, fotele pokryto skórą, kuchnia i łazienka mają kosztowną armaturę, a meble wykonano z cedru. W kuchni jest lodówka, zmywarka, kuchenka elektryczno-gazowa, ekspres do kawy oraz mikrofalówka. Kamper ma klimatyzację oraz ogrzewanie postojowe, ogrzewanie podłogowe, panele słoneczne na dachu, wysokiej klasy system nagłośnienia, antenę satelitarną i dwa telewizory LED. Lista wyposażenia jest znacznie dłuższa: w kamperach z najwyższej półki klient może zamówić praktycznie każdy rodzaj wyposażenia i dodatków, jakie są mu potrzebne. Oprócz posiadania solidnego konta musi się tylko liczyć z koniecznością odczekania około roku od złożenia zamówienia do odebrania skonfigurowanego pojazdu.

Przeczytaj także: Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em udziałowca Mercedesa. W tym aucie sprawdza się tylko jeden stereotyp

Podróżujący Concorde Linerem 990 GI mają zapewniony komfort porównywalny z apartamentem w 5-gwiazdkowym hotelu. Zbiornik paliwa o pojemności 180 l pozwala na pokonanie bez tankowania trasy ponad tysiąca kilometrów, a 400-litrowy zbiornik czystej wody umożliwi całej załodze kąpiel i przygotowanie posiłków. A teraz najciekawsze: Concorde Liner 990 GI ma własny garaż, w którym możemy przewozić auto służące do lokalnych przejażdżek, zwiedzania miasteczek itp. Garaż usytuowano w tylnej części, mieści się w nim samochód wielkości smarta. Oczywiście jest też miejsce na bagaże.

Przeczytaj także: Bentley kończy w Europie ze słynnym spalinowym silnikiem. I to w aż trzech modelach. Znamy powód

Nieco tańszym modelem jest Concorde Charisma 910 MI za 2 mln 730 tys. 900 zł. Wyposażenie jest podobne jak w Linerze 990 GI, ale nie ma garażu. Kamper zbudowany jest na podwoziu Iveco Daily, ma długość 977 cm, szerokość 243 cm i wysokość 354 cm. Silnik 3-litrowy rozwija moc 210 KM, skrzynia biegów automatyczna.

Kampery za miliony. Model Concorde Charisma 910 MI. Cena 2 730 900 zł.
Kampery za miliony. Model Concorde Charisma 910 MI. Cena 2 730 900 zł.Roman Dębecki / Auto Świat
Kampery za miliony. Kokpit Concorde Charisma 910 MI
Kampery za miliony. Kokpit Concorde Charisma 910 MIRoman Dębecki / Auto Świat
Kampery za miliony. Kuchnia z płytą gazową i indukcyjną
Kampery za miliony. Kuchnia z płytą gazową i indukcyjnąRoman Dębecki / Auto Świat

Trzecim kamperem w cenie luksusowego apartamentu jest model Morelo Loft Liner 100 GQ. Pojazd zbudowany na podwoziu Iveco Eurocargo ma silnik Diesla 6,7 l/281 KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Długość 10 m (bez jednego centymetra), szerokość 2,5 m, wysokość 3,68 m. DMC 12 t, a więc do prowadzenia potrzebne jest prawo jazdy kat. C.

Kampery za miliony. Model Morelo Loft Liner 100 GQ. Cena z bonusem targowym 2 235 000 zł.
Kampery za miliony. Model Morelo Loft Liner 100 GQ. Cena z bonusem targowym 2 235 000 zł.Roman Dębecki / Auto Świat

Morelo Loft Liner oferuje luksusowe warunki podróżowania i spania dla czterech osób.

Wyposażenie luksusowe i bogate – podobnie jak w modelach Concorde – kompletnie wyposażona kuchnia, łazienka, antena satelitarna, dwa telewizory.

Kampery za miliony. Sypialnia w Morelo
Kampery za miliony. Sypialnia w MoreloRoman Dębecki / Auto Świat

Jest też garaż mieszczący auto wielkości Fiata 500.

Kampery za miliony. Garaż Morelo Loft Liner pomieści Fiata 500
Kampery za miliony. Garaż Morelo Loft Liner pomieści Fiata 500Roman Dębecki / Auto Świat

Czy kampery w cenie 2-3 mln zł to tylko ekscentryczna ozdoba wystaw i targów turystycznych? Sprzedawcy tych luksusowych domów na kołach nie ukrywają, że największym popytem na polskim rynku cieszą się kampery w cenie 400-500 tys. zł, jednak zainteresowanie najdroższymi modelami rośnie – co roku takie kampery zamawia kilkanaście osób.

Powiązane tematy: