Auto Świat Wiadomości Aktualności Znamy powód przerwania produkcji w 14 fabrykach Toyoty

Znamy powód przerwania produkcji w 14 fabrykach Toyoty

Japończycy opublikowali oświadczenie, w którym wyjaśniają, co doprowadziło do wstrzymania produkcji w fabrykach Toyoty. Aż trudno uwierzyć, ale maszyny w całej Japonii stanęły przez jeden informatyczny błąd. Chociaż awaria była związana z systemem zamówień części, Toyota dementuje plotki, jakoby miała paść ofiarą cyberataku.

Japońska fabryka Toyoty Motomachi w Jokohamie
Toyota
Japońska fabryka Toyoty Motomachi w Jokohamie

Co może dziś zatrzymać wielkoseryjną produkcję samochodów jednego z największych koncernów na świecie? Fabryki Toyoty w Japonii stanęły przez awarię podobną do tych, które... uniemożliwiają wam odświeżenie Facebooka czy Instagramu. W środę 6 września Toyota wydała oświadczenie, w którym przeprasza klientów i wyjaśnia, co doprowadziło do błędu w systemie zamówień produkcyjnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Produkcję w fabrykach Toyoty wstrzymał... brak miejsca na dysku

Przypomnijmy – do awarii systemu informatycznego Toyoty doszło w poniedziałek 28 sierpnia. Dzień później stanęły wszystkie japońskie zakłady marki. Auta przestały zjeżdżać z 28 linii produkcyjnych zlokalizowanych w 14 fabrykach na terenie całej Japonii.

Działanie zakładów zostało przywrócone w środę 30 sierpnia 2023 r., a teraz Toyota przedstawiła powód awarii. Była nim "niedostępność niektórych serwerów przetwarzających zamówienia części". Nie można się było z nimi połączyć, bo zabrakło miejsca na dysku i to wstrzymało cały system produkcyjny.

Struktura Toyoty Century SUV oferowanej tylko w Japonii
Struktura Toyoty Century SUV oferowanej tylko w JaponiiToyota

Toyota podkreśla, że nie padła ofiarą cyberataku

System został przywrócony po przeniesieniu danych 29 sierpnia na serwer o większej pojemności, a zakłady wznowiły pracę następnego dnia. Pragniemy poinformować, że zidentyfikowaliśmy powyższą przyczynę jako prawdziwą. Wprowadzono również środki zaradcze, odtwarzając i weryfikując sytuację. Chcielibyśmy także potwierdzić, że awaria systemu nie była spowodowana cyberatakiem i przeprosić wszystkie strony za wszelkie obawy, które mogła spowodować

– czytamy w oficjalnym oświadczeniu Toyoty. Japońska marka obiecała, że w przyszłości dokona przeglądu procedur konserwacyjnych systemu i zadba o to, by zapobiec ponownemu wystąpieniu awarii. Wyjaśniła, że jej priorytetem jest to, by jak najszybciej dostarczyć klientom jak najwięcej pojazdów.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków