Zadaniem nowego projektanta - firmy IVIA - będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej szczegóły techniczne wskazane w decyzji środowiskowej. Chodzi tu przykładowo o zajęcie terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.
Dlaczego konieczny był drugi przetarg?
W maju 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Powodem rezygnacji z usług dotychczasowego wykonawcy były m.in. zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy.
Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z tego zadania wywiązał się w 30 proc.
Kalendarium robót
- 13 czerwca 2019 r. - podpisanie umowy z poprzednim projektantem
- 28 maja 2020 r. - odstąpienie od umowy z poprzednim projektantem
- 30 listopada 2020 r. - otwarcie ofert
- 12 lutego 2021 r. - wybór najkorzystniejszej oferty
- marzec 2021 r. - planowane podpisanie umowy z wykonawcą
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy
Droga ekspresowa S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
- węzeł Drewnica - węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
- węzeł Ząbki - węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km),
- węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) - węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).
Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów: Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.
W zakresie pierwszego odcinka, po uzyskaniu finansowania na etap realizacji robót, GDDKiA ogłosi przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie projektuj i buduj. Szacowane lata realizacji to 2023-2025. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska trwają już prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r.