Mają one zwrócić uwagę decydentów i społeczeństwa na problem BRD, nadać mu wyższy priorytet oraz zapoczątkować nowe i efektywne działania w kolejnych latach.. Pierwszy Światowy Tydzień BRD, wzorowany na organizowanych w latach poprzednich przez Europejską Komisję Gospodarczą i Światową Organizację Zdrowia (WHO) Tygodniach BRD, koncentruje się na problemie bezpieczeństwa dzieci i młodych użytkowników dróg (piesi, rowerzyści, motocykliści, młodzi kierowcy i pasażerowie), którzy stanowią grupę najwyższego ryzyka.Ponad 40 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych to właśnie osoby do 25. roku życia. Stąd też niezbędne są szerokie akcje społeczne wpływające na świadomość użytkowników dróg, kształtujące właściwe postawy i zmieniające niewłaściwe zachowania w ruchu drogowym. Pięć zagrożeńNa podstawie światowych danych zlokalizowano pięć najistotniejszych obszarów zagrożeń: nietrzeźwość kierowców, nadmierna prędkość, niezapinanie pasów, brak widoczności (ciemne stroje, brak odblasków) i nieużywanie kasków przez rowerzystów. Odpowiednio do tych pięciu obszarów Światowa Organizacja Zdrowia przygotowała serię plakatów, które ukazują skutki niefrasobliwości, przemawiając do wyobraźni młodych użytkowników dróg. Spójna kreacja będzie przemawiać do ludzi na wszystkich kontynentach.Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Polsce.Głównym koordynatorem organizacjiTygodnia w Polsce jest Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Do obchodów Tygodnia włączyło się wielu partnerów, m.in..: Instytut Transportu Samochodowego, Komenda Główna Policji, Komenda Stołecznej Policji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Żandarmeria Wojskowa, Związek Harcerstwa Polskiego, PCK, Straż Pożarna, Telewizja Dziecięca Jetix Play, Mc Donald's Polska oraz Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne. Szczególną rolę w tych działaniach odgrywa współpraca KRBRD z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego, działającego pod patronatem Banku Światowego i organizacji międzynarodowej Global Road Safety Partnership w Genewie. Na co dzień, nie od świętaI Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stanowi dobrą okazję do nagłośnienia działań Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, prowadzonych konsekwentnie od kilku lat, w przekonaniu, że poprawa bezpieczeństwa drogowego wymaga działań długofalowych, a nie doraźnych akcji. PBD chce być motorem rzeczywistych zmian, promotorem realnych rozwiązań. W 2006 roku Partnerstwo wydało jedyną w swoim rodzaju publikację dotyczącą standardów zarządzania flotą samochodową (dostępną pod adresem www.pbd.org.pl) Projekty Partnerstwa w ramach I ŚTBRD to kolejny krok w kierunku poprawy sytuacji na polskich drogach, tak aby bezpieczeństwo było tematem na co dzień i wewszystkie tygodnie roku. Aby w każdym tygodniu na polskich drogach nie ginęło 80 osób. Kampania dotycząca pięciu zagrożeńOdpowiednio do pięciu zagrożeń zdefiniowanych przez Światową Organizację Zdrowia Partnerstwo zaadaptowało serię plakatów przygotowanych przez WHO, które ukazują skutki niefrasobliwości, przemawiając do wyobraźni młodych użytkowników dróg. Konkurs "Filmowcy-Radarowcy"Konkurs "Filmowcy-Radarowcy: powstrzymać śmierć na drogach" skierowany jest do młodych ludzi, którzy chcą przyczynić się do zmniejszenia liczby ofiar na naszych drogachi uważają, że w tej sprawie mają coś do powiedzenia. Celem konkursu jest poprawa poziomu bezpieczeństwa drogowego przez zmianę postaw i świadomości grupy największego ryzyka. Konkurs trwa od 23 kwietnia do końca maja, a jego rozstrzygnięcie nastąpi do końca czerwca 2007 r.Uczestnicy konkursu mają do wyboru jedną z dwóch form wypowiedzi artystycznej. Pierwsza możliwość to przygotowanie krótkiego (do 2 minut) filmu dowolną techniką (VHS, taśma filmowa, telefon komórkowy). Kategoria druga to napisanie scenariusza (opisu treści) filmu-reklamy społecznej na powyższy temat. Niezależnie od formy, praca konkursowa powinna przemawiać do wyobraźni młodych ludzi i wspierać autorefleksję prowadzącą do zmiany zachowań w pięciu obszarach zagrożeń. W jury konkursowym zasiądą przedstawiciele firm członkowskich Partnerstwa, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego orazGRSP. Nagrodą główną w pierwszej grupie (film) będzie udział w pełnym kursie nauki bezpiecznej jazdy w szkole jednej z firm PBD, w drugiej - realizacja zwycięskiego scenariusza przez profesjonalną ekipę filmową i stworzenie klipu, na którym zostanie oparta przyszła kampania społeczna Partnerstwa.