Z analizy Carsmile wynika, że rabaty mogą sięgać nawet powyżej 20 proc. ceny widniejącej w oficjalnym cenniku. Firma informuje, że obecnie średni upust na nowe auto wynosi 12 proc. Oznacza to, że samochód kosztujący 171 tys. zł (średnia cena rynkowa wg IBRM Samar na koniec III kwartału) kupimy za 150,5 tys. zł. Można trafić na jeszcze wyższe obniżki — wszystko zależy od klasy modelu i czy na rabat dilerski nakłada się promocyjny koszt finansowania.
- Wyprzedaż rocznika 2023 staje się faktem, choć oficjalnie marki samochodowej jeszcze jej nie ogłosiły. Do końca roku zostały dwa miesiące, a rabaty na rynku są naprawdę duże i nie spodziewam się, aby mogły być jeszcze większe, gdy mówimy o pojazdach atrakcyjnie wyposażonych – przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.
Eksperci platformy zakupowej przygotowali listę przykładowych modeli samochodów oferowanych na warunkach, które można określić jako "wyprzedaż rocznika 2023". Rabaty zobrazowali, porównując wysokość miesięcznej raty netto leasingu nowego auta (na okres trzech i pięciu lat) do raty wyliczonej dla ceny katalogowej.