Według Autoklubu, który powołuje sie na informację zespołu Italia Racing, doczekamy się w przyszłym roku drugiego w historii, polskiego kierowcy w Eurocupie Formuły Renault 2000. Następczynią Roberta Kubicy zostanie Natalia Kowalska. Zespołem 16-letniej koszalinianki (urodziła się 31 grudnia 1989 roku), będzie Jenzer Motorsport, w którym Natalia testowała auto w listopadzie.

Andreas Jenzer, kierowca Formuły Ford, założył Jenzer Motorsport w 1993 roku. Baza zespołu mieści się w szwajcarskim Lyss. Najwyżej sklasyfikowany kierowca Jenzera w Eurocupie 2006, Katalończyk Dani Clos zajął siódmą lokatę i wyprzedził o dwa miejsca fińskiego kolegę z teamu, Atte Mustonena. Żeńska gwiazda Jenzer Motorsport, Rahel Frey, 20-letnia Szwajcarka z Niederbipp, jako pierwsza kobieta w historii zdobyła punkty w Pucharze Europy - za 8 miejsce w Donington.

Jenzer prowadził również zespół w Formule Renault 3.5, ale sprzedał wyposażenie Fortecowi. W 2007 koncentruje się na Eurocupie Formule Renault 2000, serii NEC oraz nowej Formule Masters, gdzie trafi Rahel Frey.

Stworzona w 2000 roku z myślą o młodych (wiek: 16-19 lat) adeptach sztuki wyścigowej Formuła renault 2000 od razu stała się niezwykle popularna w Europie, ale także w Brazylii czy Meksyku. Oferuje dość duże możliwości zmian aerodynamicznych i mechanicznych, tak by młodzi kierowcy oswajali się i uczyli doboru parametrów bolidu, które mogą mieć wpływ na odniesienie zwycięstwa.

Kierowca sam może decydować o takich detalach jak ciśnienie opon, twardość zawieszenia, kąt pochylenia, spoilerów i wielu innych. Zespoły nie mogą ingerować w elektronikę bolidu, czy w specyfikację silników tylko po to, by zapewnić wszystkim startującym te same warunki startu. Umiejętności kierowcy mają tu czołowe znaczenie.

Wielu kierowców znanych dzisiaj z Formuły 1, jak choćby Robert Kubica, Kimi Raikkonen, Felipe Massa, czy Scott Speed – wszyscy stawiali swoje pierwsze wyścigowe kroki w Formule Renault.

Bolidy Formuły Renault wyposażone są w sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów i dwulitrowy silnik Renault Clio o mocy 196 KM. Ten bolid o masie niespełna pól tony można rozpędzić do setki w trzy i pół sekundy.

Natalia Kowalska (przebieg kariery):

1999: otrzymała licencję kartingową, pozwalająca startować w wyścigach. Startowała w kategorii Kadet 60 - 9 miejsce w Mistrzostwach Polski.

2000: przerwa w startach, czternaste miesjce w Mistrzostwach Polski (kategoria Kadet 60).

2001: dwa wyścigi w kategorii Kadet 60.Debiut w kategorii ICA Junior w wieku jedenastu lat w rundzie Kartingowych Mistrzostw Polski w Koszalinie - drugie miejsce.

2002: pierwsze starty za granicą w kategoriiIntercontinental A Junior - 22 miejsce na Margutti Trophy w Parmie/Włochy. Drugie miejsce w Memoriale im. Kazimierza Krotoskiego w Poznaniu. Wicemistrz Polski - dwa razy wygrana runda, cztery razy pole position.

2003: piąte miejsce w Mistrzostwach Polski, kategoriiICA Junior. Start w Pucharze Margutti – zajęła 22 miejsce na 50 startujących zawodników.

2004: starty w kategorii Intercontinental A Narodowa (senior). Czwarte miejsce w Mistrzostwach Polski - wygrana jedna runda. Mistrz Strefy Północno-Zachodniej - wygrane wszystkie rundy. Pierwsze miejsce w Pucharze PZM - wygrana jedna runda. Wicemistrz Stref.

2005: start w kategorii Intercontinental A i Intercontinental A Narodowa – najszybsze kategorie kartingowe w Polsce. Mistrz Polski w kategorii Intercontinental A Narodowa - wygrane sześć finałów,trzy razy drugie miejsce, raz trzecie miejsce, cztery razy pole position na sześć rund. Mistrz Polski w kategorii Intercontinental A - wygrane cztery finały, cztery razy drugie miejsce, dwa razy pole position.

2006: starty w Niemczech w kratingowej serii Rotax Max Challenge. Przygotowując się do startów bolidami jednomiejscowymi ukończyła Gold Intensive Course w Walter Lechner Racing School w Formule Ford – na suchej i mokrej nawierzchni. Odbyła testy w Formule BMW 2.0. W dniach 4-5 listopada – testy Formuły Renaultna torze Hungaroring koło Budapesztu w austriackim zespole Penker Racing, który obsługuje starty Andreasa Zubera w GP2.

Specyfikacja bolidu 2006:

Nadwozie:

Masa własna:

485 kg (z kierowcą 555 kg).

Silnik:

Typ: benzyna, 4-cylindrowy;

Ułożenie: poprzeczne;

Napęd: na tylną oś;

Pojemność skokowa: 1998 cm3;

Moc maksymalna: 196 KM – 7000 obr.;

Maksymalny moment obr.: 222 Nm - 4750 obr./min.;

Masa pojazdu/moc silnika: 3,0 kg/1 KM;

Średnica x skok: 82,7 x 93,0 mm;

Stopień sprężania: 11,4;

Układ rozrządu: 2 x DOHC, 16 V;

Układ zasilania: wtrysk wielopunktowy.

Skrzynia biegów

Typ/liczba przełożeń: sekwencyjna/6 Renault Sport;

Zawieszenie:

Przód: 1 amortyzator centralny;

Tył: dwa amortyzatory, regulowane z wahaczami wieloczłonowymi;

Układ hamulcowy:

Przód: tarcze wentylowane Alcon 275 mm, 4-tłoczkowe;

Tył: tarcze wentylowane Alcon 275 mm, 4-tłoczkowe.

Koła i ogumienie:

Przód: Michelin/16 x 53 x 13;

Tył: Michelin, 23 x 57x 13.

Osiągi:

0-100 km/godz. - 3,5 sek.;

Prędkość maksymalna: 252 km/godz.

Żródło: Autoklub, Informacja prasowa zawodniczki