W tym roku gama Toyoty wzbogaci się o trzy modele, z których każdy ma szansę stać się przebojem w swojej kategorii i dołączyć do grupy hybrydowych bestsellerów, w której na razie znajdują się tylko dwa modele – Auris Hybrid i Yaris Hybrid, pozostawiając daleko w tyle auta hybrydowe innych marek.
Toyota RAV4 Hybrid
Już w kwietniu na rynek wejdzie najmocniejsza wersja modelu RAV4 – hybryda o mocy prawie 200 KM, która przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s – to wynik godny sportowego modelu. Spalinowo-elektrycznego SUV-a Toyoty napędza nieco przerobiony napęd hybrydowy z Lexusa NX.
Jednocześnie otrzymujemy auto o przestronnej kabinie, z bagażnikiem o pojemności ponad 600 l, z komfortowym zawieszeniem i opcjonalnym elektrycznym napędem na cztery koła E-Four, który umożliwia ciągnięcie przyczepy o masie 1650 kg.
Odświeżona Toyota RAV4 zadebiutowała w polskich salonach – na razie w wersji benzynowej i wysokoprężnej, kosztujących od 108 900 zł. Napęd hybrydowy trafi do sprzedaży w kwietniu.
Toyota Prius
Toyota Prius czwartej generacji to samochód całkowicie nowy. Na pytanie, co zmieniło się w Priusie, prawidłowa odpowiedź brzmi – wszystko. Urósł do segmentu D i stał się elegancką limuzyną o niecodziennym designie, uzupełniającą ofertę Avensisa o model hybrydowy. To samochód dla tych, którzy chcą się wyróżniać, a jednocześnie cenią komfortowe auta o wysokim standardzie.
Prius otrzymał napęd hybrydowy nowej generacji. Układ powstał według tych samych założeń co w poprzednim modelu, czyli łączy wolnossący silnik benzynowy 1.8 z dwiema jednostkami elektrycznymi za pośrednictwem przekładni planetarnej, jednak wszystkie elementy systemu hybrydowego zostały zbudowane od nowa. Są teraz mniejsze i bardziej wydajne, dzięki czemu Prius uzyskał spalanie na poziomie 3,3 l/100 km. Przyczynił się do tego silnik spalinowy o wydajności cieplnej na poziomie 40%. To najbardziej wydajny silnik benzynowy na świecie.
Wersja produkcyjna Toyoty C-HR Concept
Toyota postanowiła zagospodarować kolejny popularny segment rynku i wprowadza do salonów hybrydowego crossovera. To samochód stworzony z myślą o młodych kierowcach, ceniących aktywny styl życia.
Auto dzieli platformę i napęd z Priusem, wyróżnia się jednak podniesionym zawieszeniem i masywnym nadwoziem o oryginalnym designie inspirowanym szlifowanym diamentem. Jak twierdzą jego projektanci, samochód dorówna pod względem precyzji prowadzenia sportowemu coupé GT86.
Toyota Hilux i Proace
To nie koniec nowości w salonach japońskiej marki. W połowie roku pojawią się dwie ważne premiery w kategorii samochodów użytkowych. W tym czasie zadebiutuje następna generacja legendarnego Hiluxa oraz rodzina samochodów dostawczych PROACE, wyróżniająca się aż trzema długościami rozstawu osi. Na targach w Genewie będzie można zobaczyć wersję osobową, 9-miejscowy van PROACE VERSO.