Dla pierwszego z tych odcinków najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która zaproponowała cenę brutto ok. 566,8 mln zł. Dla drugiego najkorzystniejsza finansowo była oferta Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner) z ceną brutto ok. 583,4 mln zł.

"Wraz z wyborem najkorzystniejszych ofert rozpoczął się okres na wnoszenie ewentualnych odwołań. Kolejnym krokiem (przy braku odwołań) będzie przekazanie dokumentacji przetargowych do kontroli uprzedniej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nie będzie odwołań, to po zakończeniu kontroli uprzedniej PUZP będziemy mogli w kwietniu podpisać umowy " - poinformował w piątek w przesłanym komunikacie Łukasz Dybkowski z Biura Generalnego Dyrektora GDDKiA.

S5 Nowe Marzy - Świecie Południe - Bydgoszcz Północ Foto: GDDKiA
S5 Nowe Marzy - Świecie Południe - Bydgoszcz Północ

W piątek wiceminister infrastruktury Rafał Weber podpisał aneksy do programów inwestycyjnych, zwiększające finansowanie budowy tych dwóch odcinków drogi ekspresowej S5 o 286 mln zł. Aneksy były istotne dlatego, że oferty otwarte w postępowaniu przetargowym przewyższały pierwotne kwoty, które Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała przeznaczyć na ten cel.

W województwie kujawsko-pomorskim droga ekspresowa S5 ma mieć łącznie 130 km długości, a jej budowa została podzielona na siedem odcinków. Pod koniec ubiegłego roku otwarto dwa odcinki - od granicy z województwem wielkopolskim do Żnina Północ (Jaroszewo) oraz między węzłami Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn) – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo).

Trwają prace budowlane na odcinkach Żnin Północ – Szubin Północ oraz Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) – Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn). Zakończenie prac na obu odcinkach planowane jest tym roku.

"Ukończenie odcinków Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - Szubin Północ, Nowe Marzy – Świecie Południe (Dworzysko) i Świecie Południe – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo) jest planowane w 2022 r." - podało w komunikacie Ministerstwo Inwestycji.