Sercem auta jest znany silnik VR6 współpracujący z układm napędowym synchro, czyli 4 x 4.Poważny tuning objął w pierwszej kolejności jednostkę napędową. Dwie turbosprężarki w połączeniu z modyfikacjami elektroniki sterującej oraz układu wydechowego podniosły moc silnika do 315 KM. Ogromny moment obrotowy, wynoszący 470 Nm (!) przy zaledwie 2600 obr./min pozwala tej pełnowymiarowej limuzynie przyspieszać do ?setki? w zaledwie 5,3 s. Maksymalna prędkość Passata oscyluje w granicach 270 km/h, co jest wynikiem aż nadto dobrym. Aby móc poskromić tak wspaniałe osiągi, całkowicie zmodernizowane zostało zawieszenie. Nadwozie obniżono o 40 mm, a w zależności od życzenia kierowcy koła mogą mieć 18 lub 19 cali. Strona internetowa: www.oettinger.de
Z dwiema turbinami
Niemiecki Oettinger od wielu lat ściśle współpracuje z firmą Volkswagen. Propozycją na ten rok jest Oettinger Passat V6 Biturbo.