W następnych latach na rajdowych trasach ścigali się zawodnicy w modelach 206 WRC, 206 Super 1600 i 206 XS, a od ubiegłego sezonu – 207 Super 2000.

Po ogromnym sukcesie załogi Bryan Bouffier i Xavier Panseri oraz zdobyciu dwóch tytułów Mistrza Polski 2007 (w klasyfikacji generalnej oraz klasie Super 2000), trudno było przypuszczać, aby w tym roku barwy Peugeot Sport Polska Rally Team mogła reprezentować inna załoga! Francuzi zdobyli nie tylko sportowe laury, ale ogromną popularność wśród fanów dyscypliny.

Ich profesjonalizm i zwycięstwa wzbudzały szacunek środowiska, a otwartość dla kibiców – wielką sympatię. Bryan i Xavier zawsze znaleźli czas, aby porozmawiać z sympatykami sportu, rozdać autografy czy zrobić z nimi pamiątkowe zdjęcie...

W sezonie 2008 Bouffier i Panseri wystartowali w ośmiu (z dziewięciu) rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wygrali pięć razy, dwa razy zajęli drugie miejsce, jednych zawodów nie ukończyli. Zwyciężyli zdecydowanie w klasyfikacji generalnej i klasie Super 2000, podobnie jak Peugeot Polska w punktacji Producentów oraz Zespołów Sponsorskich...

Przypomnijmy, jak przebiegała tegoroczna rywalizacja

RAJD KRAKOWSKI. Jadący samochodem Peugeot 207 Super 2000, obrońcy tytułu Mistrzów Polski zajęli pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej i Klasie Super 2000, zdobyli też dodatkowy punkt za wygranie największej liczby odcinków specjalnych. Firma Peugeot Polska zwyciężyła w punktacji Producentów, a team – w punktacji Zespołów Sponsorskich.

Rajd Krakowski powrócił po przerwie do kalendarza RSMP i rozgrywany był na klasycznych odcinkach specjalnych, po których niegdyś załogi ścigały się m.in. w cyklu Mistrzostw Europy. Szybka trasa, chwilami wąska, śliska i powybijana, wymagała od zawodników maksymalnej koncentracji.

Do krótkiego prologu, który rozegrany został wokół rynku w centrum Myślenic i był obserwowany przez tłumy kibiców, przystąpiły cztery załogi w samochodach Peugeot 207 Super 2000. Dwa pierwsze, odcinki specjalne zakończyły się zwycięstwem samochodu Peugeot 207 Super 2000, za kierownicą którego zasiadał Michał Kościuszko. Bryan i Xavier rozpoczęli od trzeciego miejsca, po drugim odcinku awansowali na drugie.

Potem jednak zdecydowanie przyspieszyli, rozpoczynając wspaniałą serię zwycięstw: wygrali pozostałe siedem prób pierwszego etapu, osiągając zdecydowaną przewagę nad konkurentami! Także drugiego dnia ich Peugeot okazał się najszybszy – z pięciu OS-ów reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team wygrali cztery...

RAJD ELMOT. Bouffier i Panseri startowali w zawodach po raz pierwszy w karierze. Trasy odcinków specjalnych poznali podczas dwukrotnego zapoznania się z nimi przed zawodami. Teoretycznie byli więc w znacznie trudniejszej sytuacji niż ich polscy konkurenci, którzy po klasycznych OS-ach Gór Sowich jeżdżą od wielu lat...

Pierwszy, krótki etap (zaledwie pięć OS-ów), załoga Peugeot Sport Polska Rally Team ukończyła z przewagą 4,7 sekundy nad konkurentami, ale wiadomo było, że o wynikach zadecyduje drugi dzień zmagań.

Bryan i Xavier od początku narzucili szybkie tempo, nie popełniali też żadnych błędów. Wygrywali odcinek za odcinkiem, a ich samochód sprawował się bez najmniejszego zarzutu. Dlatego przewaga szybko rosła i praktycznie po dwóch pętlach było wiadomo, że tylko pech może odebrać im zwycięstwo w rajdzie.

Nic takiego się nie przydarzyło i najpierw w Parku Serwisowym, a potem na mecie zawodów w Świdnicy polał się zwycięski szampan...- Fantastycznie jest wygrać rajd, w którym startuje się po raz pierwszy – powiedział na mecie Bryan Bouffier. Jestem szczęśliwy, że mogłem uczestniczyć w tej imprezie, bo sądzę, że to jeden z najładniejszych rajdów w Polsce. Bardzo charakterystyczne są kręte partie w Walimiu. Super rajd, super samochód! Nie mieliśmy też problemów z doborem i trzymaniem się opon. Zostałem nowym liderem Mistrzostw Polski i mam nadzieję, że pozostanę nim do końca sezonu - to nasz cel!

W Platinum 36. Rajdzie Elmot – Remy zespół Peugeot zdobył po raz kolejny wszystko, co było możliwe do zdobycia: zwyciężył w klasyfikacji generalnej, klasie oraz klasyfikacjach zespołów Producentów i Sponsorów. W Klasie Super 2000 pierwsze trzy miejsca zajęły samochody Peugeot 207 S2000.

RAJD POLSKI. Na starcie zawodów stanęło 56 załóg. Oprócz krajowej czołówki nie zabrakło kierowców, którzy zajmują bardzo wysokie miejsca w klasyfikacji tegorocznych Mistrzostw Europy. Aż pięć załóg wybrało samochody Peugeot 207 Super 2000.

Rajd rozpoczął widowiskowy Superoes w Mikołajkach. Bryan i Xavier po drugiej próbie zostali liderami zawodów. Jechali bardzo szybko, ale okazało się, że znakomitą tym razem formę prezentują Michał i Grzegorz Bębenkowie – załoga braci awansowała na pierwsze miejsce w klasyfikacji i nie oddała prowadzenia do mety!

Za Michałem i Grzegorzem kolejne lokaty zajmowały cztery załogi w modelu 207 Super 2000: Bouffier i Panseri zajmowali drugie miejsce, o trzecie rywalizowali Michał Kościuszko, Michał Sołowow i Krzysztof Hołowczyc. Ten ostatni miał kłopoty techniczne stracił sporo czasu i ostatecznie zmagania zakończył na dalszej pozycji. Już na pierwszym OS-ie drugiego etapu rolował samochód Kościuszki.

Bryan i Xavier jechali tymczasem spokojnie, bez podejmowania zbędnego ryzyka - druga lokata w zawodach była dla nich satysfakcjonująca: najgroźniejsi konkurenci w rywalizacji o tytuł mistrzów kraju zajmowali pozycje za nimi...

- Fakt, że na podium stanęły dwa samochody Peugeot, a nasza załoga zdobyła kolejne osiem punktów do klasyfikacji i wyraźnie prowadzi w Mistrzostwach Polski musi cieszyć – mówił po zawodach Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. W najtrudniejszych bez wątpienia w naszym kraju zawodach, wystartowało aż pięć załóg w modelu 207 S2000. Jesteśmy zadowoleni z sukcesu Brayana i Xaviera. Przekazujemy gratulacje dla Michała Sołowowa i Macieja Barana, którzy zdobyli komplet punktów w Mistrzostwach Europy, dzięki czemu awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji cyklu.

RAJD SUBARU. Już niezwykle widowiskowy prolog po ulicach Krakowa, rozegrany w obecności kilkunastu tysięcy widzów wykazał, że reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team są wyjątkowo zmotywowani: Bouffier i Panseri osiągnęli najlepszy czas, a ich znaczna przewaga nad konkurentami zaskoczyła wszystkich!

Podczas pierwszego etapu załoga w Peugeot 207 Super 2000 wygrała osiem z dziewięciu odcinków specjalnych i ich przewaga nad kuzynami Pawłem i Tomaszem Dytko wynosiła już 1.20,5 minuty...

W drugim dniu dwa pierwsze odcinki specjalne zostały odwołane. Na trzecim OS-ie najlepszy czas uzyskali Bouffier i Panseri. Decyzją policji rajd został przerwany z powodów bezpieczeństwa, dalsze próby się już nie odbyły.

- Jestem nieco rozczarowany, bowiem rajd okazał się bardzo krótki - komentował Xavier Panseri. Po nieco gorszym rezultacie w Rajdzie Polski, tym razem wynik jest OK. Naszym celem pozostaje Mistrzostwo Polski i jak na razie sytuacja wygląda znakomicie. Musimy jednak nadal utrzymać koncentracje i formę: do końca sezonu wiele się może jeszcze wydarzyć.

RAJD RZESZOWSKI. Na starcie stanęło zaledwie 28 załóg, w tym cztery w samochodach Peugeot 207 Super 2000.Rajd rozpoczął się widowiskowym, transmitowanym „na żywo” przez TVP 3, prologiem w Rzeszowie. Nie był on zaliczany do klasyfikacji zawodów, stąd kierowcy mogli popisać się przed kilkutysięczną widownią swoimi umiejętnościami opanowania samochodu. Bryan i Xavier zebrali największe owacje.

Praktycznie po raz pierwszy kibice mogli podziwiać wspaniałe uślizgi i „slajdy” Peugeota 207 Super 2000 – wcześniej bowiem Mistrzowie Polski przyzwyczaili wszystkich, że po odcinkach specjalnych jeżdżą bardzo precyzyjnie...

Sportową rywalizację załoga Peugeot zakończyła już jednak pierwszego dnia, po opuszczeniu trasy na drugim odcinku specjalnym. Stało się to na skutek uszkodzenia zawieszenia na pierwszym OS-ie.

- No cóż, takie są rajdy – skomentował Bryan. Nie zawsze się wszystko udaje, tak jak jest wcześniej zaplanowane...

Platinum 17. Rajd Rzeszowski wygrali Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur (dla przypomnienia: w 2003 roku wywalczyli oni w barwach Peugeot Sport Polska Rally Team w modelu 206 Super 1600 tytuł Mistrzów Polski w klasie).

Bouffier i Panseri mimo nieukończenia zawodów pozostali na pozycji liderów Mistrzostw Polski.

RAJD KARKONOSKI. Zawody powróciły do cyklu RSMP po sześciu latach przerwy. Pogoda dopisała, nic więc dziwnego, że przejazdy rajdowych samochodów obserwowały tłumy kibiców.

Już pierwszy OS potwierdził, że załoga Peugeot Sport Polska Rally Team będzie należała do faworytów zawodó: Bryan i Xavier wyprzedzili bowiem drugich na mecie: Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego (również w samochodzie Peugeot 207 Super 2000) aż o 10,6 sekundy...Mistrzowie Polski okazali się najlepsi także na dziesięciu następnych odcinkach specjalnych! Dopiero na ostatniej próbie w rajdzie ulegli różnicą 0,1 sekundy walczącemu skutecznie o trzecie miejsce w zawodach Tomaszowi Kucharowi.

- To był udany weekend – mówił Xavier. Trasy rajdu były ciekawe, cieszymy się, że mogliśmy na nich wystartować. Na każdym kroku spotykaliśmy się z życzliwym przyjęciem kibiców. Wygrana przybliżyła nas do tytułu, ale jeszcze musimy powalczyć.

- Oczywiście jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku Bryana i Xaviera – komentował Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. Zwyciężyli oni w wielkim stylu, wygrywając aż jedenaście odcinków specjalnych, co jest rezultatem bez precedensu w polskich rajdach.

RAJD ORLEN. Zawody były także rundą Pucharu Strefy FIA Europy Centralnej oraz oficjalnym kandydatem do Mistrzostw Europy. Organizatorzy wyznaczyli jedenaście odcinków specjalnych: dziesięć posiadających nawierzchnię luźną oraz asfaltowo – betonową próbę uliczną w Płocku, rozgrywaną tradycyjnie przy udziale tysięcy kibiców.

Padający przed i w czasie rajdu deszcz sprawił, że ubite wcześniej piaszczyste drogi stały się fragmentami bardzo grząskie i nierówne. Z kolei długie proste wymagały optymalnego doboru przełożeń w skrzyniach biegów oraz zawieszenia. Dodatkowym utrudnieniem dla kierowców była jazda po zmroku i bez możliwości zjazdu do Parku Serwisowego.

Bryan Bouffier przystąpił do zmagań lekko przeziębiony. Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team rozpoczęła zmagania dość asekuracyjnie. W końcówce dnia jednak przyspieszyła i pierwszy etap ukończyła na trzecim miejscu.

Drugiego dnia zmagań padał deszcz, a nawierzchnie odcinków były bardzo śliskie. Przekonał się o tym Leszek Kuzaj, rozbijając o ścianę młyna swojego Peugeota...

Tymczasem Bryan i Xavier bardzo przyspieszyli. Wygrali trzy odcinki drugiej pętli etapu, zdecydowanie zbliżając się do prowadzącego Krzysztofa Hołowczyca. Ostatecznie reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajęli drugie miejsce w Rajdzie Orlen, tracąc do zwycięzcy 8,2 sekundy. Wynik ten gwarantował zwycięstwo w Mistrzostwach Polski 2008!

Na podium stanęły załogi trzech samochodów Peugeot 207 Super 2000: Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, Bryan Bouffier i Xavier Panseri oraz Michał Sołowow i Maciej Baran. Piąte miejsce zajęli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski. Był to więc prawdziwy rajd Peugeot!

- To dla nas bardzo radosna chwila – podsumował Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. Cieszymy się bardzo, że udało się zrealizować zakładany na ten rok cel. Nie jeden zresztą – Bryan i Xavier zapewnili sobie przecież nie tylko pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, ale także w klasie Super 2000. Z kolei jest już pewne, że Peugeot okaże się zwycięzcą Mistrzostw Polski w klasyfikacji Producentów, a zespół Peugeot Sport Polska Rally Team przewodzi w punktacji Sponsorów. To był kolejny wspaniały sezon! Gratulujemy Bryanowi i Xavierowi, dziękujemy naszym partnerom oraz członkom zespołu.

RAJD DOLNOŚLĄSKI. Zwycięzcy zawsze rywalizują do końca! – takie hasło przyświeca zespołowi Peugeot Sport Polska Rally Team. Mimo, że Bryan Bouffier i Xavier Panseri w samochodzie Peugeot 207 Super 2000 zapewnili sobie końcowy sukces w klasyfikacji RSMP, to jednak stanęli na starcie ostatnich w sezonie zawodów.

- Jesteśmy wdzięczni Peugeot Polska i sponsorom za to, że mogliśmy przyjechać do Kłodzka – mówił podczas ceremonii startu honorowego Xavier. Bo chociaż udział w zawodach wiąże się z dużymi kosztami, to jednak my, zawodnicy mamy przecież pewne moralne zobowiązania wobec kibiców. Od początku naszych startów w Polsce, spotykamy się z wyrazami sympatii ze strony fanów rajdów i dla nas ważnym było pojechanie właśnie dla nich! Postaramy się walczyć, postaramy się wygrać – dedykując sukces wszystkim tym, którzy wspierali nas w jakikolwiek sposób w tym roku, dzięki czemu po raz drugi będziemy mogli odebrać szarfy Mistrzów Polski...

Ostatecznie na starcie Rajdu Dolnośląskiego stanęły 33 załogi, w tym trzy w samochodach Peugeot 207 Super 2000. Już jednak podczas pierwszego etapu okazało się, że Bouffier i Panseri prezentują znakomitą dyspozycją i są praktycznie poza zasięgiem konkurentów. Wygrali bowiem wszystkie siedem odcinków specjalnych (ósmy został odwołany) i prowadzili w zawodach zdecydowanie.

Podczas drugiego dnia obrońcy tytułu Mistrzów Polski zwyciężyli na siedmiu OS-ach, przegrywając tylko ostatnią próbę (z Tomaszem Kucharem, różnicą 0,5 sekundy).

Za Bryanem Bouffierem w klasyfikacji rajdu miejsca zajęli Tomasz Kuchar i Leszek Kuzaj – obaj w modelu 207 Super 2000.

- Myślę, że był to perfekcyjny start – powiedział na mecie Bryan Bouffier. Zresztą o to właśnie chodziło, aby zakończyć wspaniały sezon zwycięstwem. Peugeot Polska udostępnił mi fantastyczny samochód, cały zespół pracował z pełnym oddaniem. Stąd wziął się sukces! Dziękuję wszystkim! Również kibicom, którzy dopingowali nas na trasie....

- W sporcie nie ma łatwych sezonów, wszystkie są trudne i specyficzne – komentował Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. Oczywiście cieszymy się bardzo z wyników uzyskanych przez Bryana i Xaviera i gratulujemy im.. Rzadko się zdarza, aby komuś udało się dwa razy pod rząd zdobyć wszystko, co możliwe jest do zdobycia! Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu: całemu zespołowi, ale też wszystkim naszym partnerom! Gratulujemy też sukcesów kierowcom, którzy w tym sezonie rywalizowali w samochodach Peugeot 207 Super 2000, stając na podium rund Mistrzostw Polski.

Zawodnicy i wszyscy członkowie zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team zostali uhonorowani upominkiem przez Prezesa Peugeot Polska, Stefano Casadio.

Wyniki Platinum Rajdowych Mistrzostw Polski 2008

Klasyfikacja generalna:1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 71 pkt.;2. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski – 49 pkt.;3. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek – 41 pkt.;4. Tomasz Kuchar – 32 pkt.;5. Paweł Dytko – 26 pkt.;6. Leszek Kuzaj – 24 pkt.;7. Michał Sołowow i Maciej Baran – 18 pkt.;8. Tomasz Czopik – 16 pkt.;9. Grzegorz Grzyb – 14 pkt.;10. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja - 11 pkt.

Klasa Super 2000:1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 26 pkt.;2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 14 pkt.;3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 10 pkt.;4. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja – 8 pkt.5. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur – 7 pkt.;6. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak – 6 pkt.;7. Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran – 5 pkt.;

Klasyfikacja Producentów:1. Peugeot – 11 pkt.;2. Subaru – 6 pkt.

Klasyfikacja Sponsorów:1. Peugeot Sport Polska Rally Tam – 64 pkt.;2. MapaMap STP Rally Team – 53 pkt.;3. Tedex Rally Team – 36 pkt.

Nie tylko w Polsce...

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team wystartował także w dwóch rajdach zagranicznych, zaliczanych do klasyfikacji cyklu IRC. Bryan Bouffier i Xavier Panseri odnieśli w nich znaczące sukcesy!

RAJD BARUM. Dla jadących samochodem Peugeot 207 Super 2000 Bryana i Xaviera start w Rajdzie Barum był sprawdzianem formy przed zbliżającym się Rajdem Karkonoskim.

Po prologu i drugim OS-ie, na którym zajęli piątą pozycję, Polacy awansowali na siódme miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów. Potem było coraz lepiej! Na czwartej próbie reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team byli drudzy, a na następnej – pierwsi!

Pierwszy etap, składający się z dziewięciu OS-ów Bryan i Xavier ukończyli na trzecim miejscu, pomimo straty 60 sekund za zbyt wczesny wjazd na Punkt Kontroli Czasu (sędziwie nie uwzględnili odwołania naszej załogi). Liderami byli Freddy Loix i Robin Buysmans, a dominowały samochody Peugeot 207 Super 2000: w czołowej dwunastce było aż dziesięć załóg w tym modelu!

Drugi dzień zawodów to rywalizacja Bryana i Xaviera o poprawienie lokaty: załoga Peugeot Polska wygrała trzy próby i do drugiego stopnia na podium zabrakło bardzo niewiele.

Trzecie miejsce (za Freddym Loixem i Nicolasem Vouillozem) jest jednak znaczącym wynikiem!

W pierwszej dziesiątce Barum Rally znalazło się dziewięć samochodów Peugeot 207 Super 2000 (Michał Sołowow i Maciej Baran sklasyfikowani zostali na dziewiątej pozycji w rajdzie i trzeciej w punktacji Mistrzostw Europy)!

RALLYE DU VALAIS. Konkurencja była niezwykle silna – na liście startowej znalazły się nazwiska wszystkich załóg, które liczą się w rozgrywkach cyklu IRC.

Rajd składał się z siedemnastu OS-ów, podzielonych na trzy etapy. Bryan i Xavier rozpoczęli doskonale zajmując trzecia lokatę ze stratą zaledwie 3,7 sekundy do zwycięzców. Na kolejnych próbach pierwszego etapu reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajmowali odpowiednio 5 i 4 pozycję, co, pozwoliło im walczyć o podium – sklasyfikowani byli na czwartym miejscu o 6,1 sekundy za liderami.

Niestety drugi dzień rywalizacji rozpoczął się dla Bryana i Xaviera bardzo pechowo. Na pierwszym, liczącym 40 kilometrów odcinku specjalnym nasi mistrzowie przebili oponę, tracąc do konkurentów 53,2 sekundy. Spadli na siódmą pozycję...

Na kolejnych próbach załoga w Peugeot 207 Super 2000 jechała jednak znakomicie. Już na następnym OS-ie awansowała na czwarte miejsce w klasyfikacji. Potem toczyła wyrównany pojedynek o poprawienie miejsca z aktualnymi Mistrzami Europy - Lucą Rosettim i Matteo Chiarcossim. Po drugim etapie Bouffier i Panseri tracili do konkurentów zaledwie 31,9 sekundy.

W trzecim dniu Bryan i Xavier odnieśli jedno zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, dwukrotnie zajmowali drugie lokaty. Ostatecznie załodze Peugeot Polska nie udało się jednak odrobić strat związanych z przebiciem opony na czwartej próbie: Bouffier i Panseri zajęli w rajdzie miejsce tuż za podium. Zostali wyprzedzeni przez trzy załogi w samochodach Peugeot 207 Super 2000...

Model 207 S2000 dominował zresztą po raz kolejny z zawodach zdecydowanie – w pierwszej „dziesiątce” klasyfikacji znalazło się aż siedem w nim jadących załóg.

- Jestem zadowolony z występu w tym rajdzie – podsumował występ Bryan Bouffier. Przede wszystkim pragnę podziękować wszystkim, dzięki którym start doszedł do skutku: Peugeot Polska i wszystkim sponsorom. Dziękuję całemu zespołowi za wspaniałą jak zwykle pracę. Szkoda straconej szansy, związanej z „kapciem”, ale to niestety w tym sporcie się zdarza...

Rajd Barbórka

Na zawody tradycyjnie podsumowujące sezon samochodowy w Polsce przyjechał do Warszawy jedynie Xavier Panseri. I to w charakterze gościa...

Bryan Bouffier odniósł bowiem poważną kontuzję kolana na skutek wypadku... na rowerze. Lekarze założyli Mistrzowi Polski opatrunek gipsowy, przez co nie mógł on uczestniczyć w Rajdzie Barbórka – Ogólnopolskim Kryterium Asów, jak też wcześniej - w uroczystej ceremonii wręczenia szarf, zorganizowanej prze Polski Związek Motorowy. Szkoda!

Bardzo udany dla zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team sezon 2008 dobiegł końca...

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Gefco, Bank Peugeot Leasing, Malkom, BF Goodrich, Kyriad. Patronat Medialny: Auto świat.