W tekście i na zdjęciach umieściliśmy linki reklamowe naszego partnera
BMW iX1 – stylowo i funkcjonalnie
Elektryczne BMW iX1, z wyjątkiem detali, nie różni się wyglądem od X1. Stylistyka SUV-a udanie łączy masywność, wyrażoną potężną atrapą chłodnicy i dużymi wlotami powietrza w zderzaku, ze smukłością nadającą pojazdowi sportowy charakter. Ta druga cecha to głównie zasługa wąskich reflektorów oraz zwężającej się bocznej linii okien. Z tyłu nie zabrakło dachowego spoilera czy dyfuzora. Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości. Kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik duży — o pojemności 490-1495 l. To wielkość wystarczająca do spakowania urlopowych walizek całej rodziny.
BMW iX1 – cyfrowy kokpit
Najnowsze generacje systemu BMW iDrive oraz BMW Live Cockpit Plus bazują na systemie operacyjnym BMW 8 i obejmują zakrzywiony ekran z nowoczesnym interfejsem graficznym, a także inteligentnego asystenta osobistego o rozszerzonym zakresie funkcji. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje ekran informacyjny o przekątnej 10,25 cala i 10,7-calowy wyświetlacz kontrolny. Dzięki nowemu systemowi BMW iDrive urządzenia pokładowe kierowca może obsługiwać nie tylko dotykowo, lecz także za pomocą głosu.
BMW iX1 – dużo elektrycznych koni
BMW iX1 napędzane jest elektrycznym silnikiem o mocy 204 lub aż 313 KM. W drugiej wersji SUV rozpędza się do 100 km/h w czasie 5,6 s. W obu przypadkach na pokładzie są akumulatory o pojemności 66 kWh (brutto). W zależności od wersji po naładowaniu ich do pełna uzyskujemy średni zasięg na poziomie 430-474 km i 417-439 km (cykl WLTP). Z ładowarki o mocy 11 kW energię uzupełnimy po 3 godz. i 45 min, z kolei na szybkiej stacji ładowania od stanu 10 do 80 proc. potrwa 29 min. Standardem jest automatyczna skrzynia biegów, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.