- 420 włoskich samochodów pojawiło się w ogrodach pałacu w Rozalinie
- Poza samochodami licznie reprezentowane były też włoskie jednoślady
- Rzadkie perełki z lat 60., 70. i 80.
- Jedną z gwiazd było Alfa Romeo SZ
- Tradycyjnie zaprezentowano nowe modele, w tym najnowszą Alfę Romeo Junior i Fiata Pandę obok jej pierwowzoru z 1989 r.
- Impreza przyciągnęła uwagę kolekcjonerów oraz pasjonatów dzięki unikalnym eksponatom i atmosferze promującej włoską kulturę
Na Forza Italia 2025 (9-10 maja) zgłosiło się 420 załóg w pojazdach od lat 50. do najnowszych. Pojawiło się kilka wyjątkowo rzadkich i nieczęsto spotykanych na zlotach modeli, m.in. Alfa Romeo SZ z 1991 r. Zbudowano jedynie tysiąc egzemplarzy tego auta.
Jeszcze rzadszym modelem jest Maserati Kyalami – 4-miejscowe coupé z 1978 roku. Powstało jedynie 210 sztuk tego auta, jego pojawienie się na zlocie czy konkursie elegancji zawsze wywołuje sensację. Duże zainteresowanie wzbudziła także Alfa Romeo 155 V6 LV Giappone z 1996 roku. To limitowana edycja Alfy produkowana wyłącznie na rynek japoński, dostępna w jednym kolorze – Alfa Red.
Na zlocie pojawiła się także Lancia Delta HF Integralne z 1992 roku – starsi kibice sportowi pamiętają sukcesy tego niepozornego z wyglądu, ale bardzo dzielnego auta w rajdach.
Jednymi z chętniej oglądanych samochodów były: Fiat Dino z 1968 roku, Lancia Appia z 1961 r., Fiat 1600S OSCA Cabrio z 1962 r. oraz – co zrozumiałe – wszystkie modele Ferrari, jakie pojawiły się w Rozalinie.
Na zlot przybyła także liczna grupa właścicieli Fiatów Abarth
oraz kultowych skuterów Vespa.
Z ciekawostek warto odnotować obecność Fiata Pandy z 2003 roku z przebiegiem 391 tysięcy km. Właścicielem tego pojazdu jest znany w środowisku oldtimerowym Złomnik
Pojawiło się także 3-kołowe Auto Mirage S3R z 1981 r.
oraz "dostawcza" Vespa Ape 400 z 1965 r.
Jest tradycją, że podczas Forza Italia prezentowane są najnowsze modele włoskich producentów – w tym roku pojawiły się Alfy Romeo Junior oraz najnowszy Fiat Panda w towarzystwie swojego poprzednika z 1989 r.
W galerii najciekawsze modele, jakie pojawiły się w ogrodach pałacu w Rozalinie na Forza Italia 2025.
Galeria zdjęć
Alfa SZ z 1991 r. przed pałacem w Rozalinie
Alfa Romeo GT 1300 Junior
Alfa Romeo 1600Junior Zagato z 1973 r.
Ferrari przed pałacem w Rozalinie
Alfa Romeo 4C przed pałacem w Rozalinie
Fiaty z Klubu Abartha
Fiaty Abarth
Fiat 850 Sport z 1969 r.
Alfa Romeo 2000 GTv z 1971 r.
Alfa Romeo z 1977 r.
Fiat 130 z 1970 r.
Klub Vespy
Klub Vespy
Najstarsza Vespa z lat 50.
Vespa Ape 400 z 1965 r.
Piaggio APE 50 z 1986 r.
Fiat 850t z 1973 r.
Fiat 500 z Vespą na przyczepce
Lancia Delta 1,6 GTie z 1991 r.
Alfa Romeo 155 V6 LV Giappone z 1996 r.
Alfa Romeo 155 V6 LV Giappone z 1996 r.
Fiat 241 AT z 1967 r.
Auto Mirage S3R z 1981 r.
Alfa Romeo Spider Duetto z 1967 r.
Alfa Romeo Spider Duetto z 1967 r.
Fiat Panda z przebiegiem 391 tys. km
Lancia Flavia z 1963 r.
Nowa Panda w towarzystwie modelu z 1989 r.
Markę Lamborghini reprezentował traktor
Ferrari Modena 360 z 2000 r.
Ferrari F 430 z 2007 r.
Lancia Delta HF Integrale z 1992 r.
Maserati 3200 GT z 2001 r.
Maserati Ghibli z 2018 r.
Maserati Granturismo z 2024 r.
Maserati
Alfa Romeo GTV6 2,5 z 1981 r.
Maserati Biturbo z 1984 r.
Wolf Thunder GB08 z 2023 r. Prototyp wyścigowy
Fiat Multipla I
Ferrari S50 Maranello
Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) z 1991 r.
Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) z 1991 r.
Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) z 1991 r.
Znaczek na Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) z 1991 r.
Fiat Dino 2400 z 1971 r.
Ferrari F430 z2007 r. (czerwone, na pierwszym planie