Auto Świat Wiadomości Odwiedziłem zlot Forza Italia w Rozalinie. 420 włoskich aut to uczta dla oczu i dla ducha

Odwiedziłem zlot Forza Italia w Rozalinie. 420 włoskich aut to uczta dla oczu i dla ducha

Forza Italia to coroczne spotkanie miłośników włoskiej motoryzacji i kultury. Od kilku lat odbywa się w ogrodach pałacu w Rozalinie pod Warszawą. Na spotkanie przyjeżdża ponad 400 samochodów włoskiej produkcji – najwięcej Fiatów i Alf Romeo, ale nie brakuje także Ferrari, Maserati, Lancii.

Forza Italia 2025
Zobacz galerię (52)
Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
  • 420 włoskich samochodów pojawiło się w ogrodach pałacu w Rozalinie
  • Poza samochodami licznie reprezentowane były też włoskie jednoślady
  • Rzadkie perełki z lat 60., 70. i 80.
  • Jedną z gwiazd było Alfa Romeo SZ
  • Tradycyjnie zaprezentowano nowe modele, w tym najnowszą Alfę Romeo Junior i Fiata Pandę obok jej pierwowzoru z 1989 r.
  • Impreza przyciągnęła uwagę kolekcjonerów oraz pasjonatów dzięki unikalnym eksponatom i atmosferze promującej włoską kulturę

Na Forza Italia 2025 (9-10 maja) zgłosiło się 420 załóg w pojazdach od lat 50. do najnowszych. Pojawiło się kilka wyjątkowo rzadkich i nieczęsto spotykanych na zlotach modeli, m.in. Alfa Romeo SZ z 1991 r. Zbudowano jedynie tysiąc egzemplarzy tego auta.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Jeszcze rzadszym modelem jest Maserati Kyalami – 4-miejscowe coupé z 1978 roku. Powstało jedynie 210 sztuk tego auta, jego pojawienie się na zlocie czy konkursie elegancji zawsze wywołuje sensację. Duże zainteresowanie wzbudziła także Alfa Romeo 155 V6 LV Giappone z 1996 roku. To limitowana edycja Alfy produkowana wyłącznie na rynek japoński, dostępna w jednym kolorze – Alfa Red.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Na zlocie pojawiła się także Lancia Delta HF Integralne z 1992 roku – starsi kibice sportowi pamiętają sukcesy tego niepozornego z wyglądu, ale bardzo dzielnego auta w rajdach.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Jednymi z chętniej oglądanych samochodów były: Fiat Dino z 1968 roku, Lancia Appia z 1961 r., Fiat 1600S OSCA Cabrio z 1962 r. oraz – co zrozumiałe – wszystkie modele Ferrari, jakie pojawiły się w Rozalinie.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Na zlot przybyła także liczna grupa właścicieli Fiatów Abarth

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

oraz kultowych skuterów Vespa.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat
Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Z ciekawostek warto odnotować obecność Fiata Pandy z 2003 roku z przebiegiem 391 tysięcy km. Właścicielem tego pojazdu jest znany w środowisku oldtimerowym Złomnik

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Pojawiło się także 3-kołowe Auto Mirage S3R z 1981 r.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

oraz "dostawcza" Vespa Ape 400 z 1965 r.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

Jest tradycją, że podczas Forza Italia prezentowane są najnowsze modele włoskich producentów – w tym roku pojawiły się Alfy Romeo Junior oraz najnowszy Fiat Panda w towarzystwie swojego poprzednika z 1989 r.

Forza Italia 2025
Forza Italia 2025Roman Dębecki / Auto Świat

W galerii najciekawsze modele, jakie pojawiły się w ogrodach pałacu w Rozalinie na Forza Italia 2025.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków