Ponad 10 tys. egzemplarzy w Polsce. Aż tyle różnych modeli Hondy musi trafić do ASO w ramach nowej akcji serwisowej. Kampanią objęto pojazdy wyprodukowane w Chinach, Turcji, Japonii oraz Wielkiej Brytanii.

Akcja dotyczy popularnych modeli japońskiej marki. Do serwisów muszą zatem trafić takie pojazdy jak Accord (rok modelowy 2011-2015), Civic (2010-2011), CR-V (2010-2012), Jazz (2011-2015) oraz Insight (2010-2013). Wszystko z powodu problemów z niewłaściwym wypełnieniem tzw. napełniacza poduszki powietrznej pasażera (z tym samym problemem wywołanym przez japońską firmę Takata boryka się wielu producentów aut).

Honda wyjaśnia, że na skutek nadmiernego ciśnienia (gdy podczas wypadku poduszka zacznie się napełniać) napełniacz może pęknąć. Tym samym istnieje ryzyko poważnego zranienia metalowymi odłamkami obudowy. Firma ostrzega, że rozerwanie obudowy napełniacza może nawet doprowadzić do śmiertelnych obrażeń zranionej osoby.

Japońska firma informuje, że w ramach akcji serwisy bezpłatnie montują zmodyfikowany napełniacz. Same prace serwisowe powinny potrwać ok. godziny.