Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna, jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG. Tym razem do flagowego warsztatu firmowego producenta samochodowych instalacji gazowych – Aut-Gaz Centrum trafił Mercedes GL 450, pod maską którego pracuje silnik o pojemności 4,7 l osiągający maksymalnie 340 KM.

Nie musimy nikogo przekonywać, że koszty eksploatacji takiego samochodu będą wysokie i nawet jeśli ktoś kupił to auto, to jeśli ma alternatywę oszczędzenia na stacji benzynowej – z pewnością ją wykorzysta. Przelicznik w przypadku tego auta okazał się bardzo prosty. Otóż w cyklu miejskim na pokonanie każdych 100 km Mercedes zużywał 15,5 l/100, natomiast w trasie spalanie spadało jedynie o 1,5 litra – czyli pole do oszczędności jest ogromne.

Pod maskę Mercedesa GL 450 trafił komputer Zenit Pro OBD sterujący pracą instalacji LPG, dwa reduktory Silver, oraz wtryskiwacze Hana.

Właśnie z tego powodu auto trafiło do flagowego warsztatu firmowego producenta samochodowych instalacji gazowych – Aut-Gaz Centrum. Firma jest założycielem ogólnopolskiej sieci Ekspert LPG. Już na samym początku okazało się, że w przypadku tego modelu nie ma miejsca na standardowe rozwiązania, bowiem jednostka napędowa jak i elektronika nią sterująca stanowią nie lada wyzwanie dla montażysty. Krótko mówiąc łatwo nie będzie.

Na szczęście auto trafiło w ręce specjalistów, którzy odpowiednio podeszli do tematu. Pod maskę Mercedesa GL 450 trafił komputer Zenit Pro OBD sterujący pracą instalacji LPG, dwa reduktory Silver, oraz wtryskiwacze Hana.

Po zamontowaniu instalacji LPG, oraz jej odpowiednim wyregulowaniu, auto bez najmniejszego problemu pokonało już kilka tysięcy kilometrów zużywając w cyklu miejskim 17,3 l LPG na 100 km, oraz w trasie 15,9 l LPG na 100 km. Jak widać w tym przypadku montaż instalacji LPG zwróci się bardzo szybko.