Prototypowa nawigacja w koncepcyjnym samochodzie? I do tego działająca? To możliwe w przypadku wspólnego projektu Mercedesa i Garmina. W koncepcyjnym coupe Mercedesa klasy S Garmin zainstalowałsystem nawigacji nowej generacji. System, który oparto o najnowszy projekt: pokładowy system nawigacyjny K2. Stworzony po to, by wygodniej zarządzać coraz większą ilością danych a także całym systemem multimedialnym w samochodzie. Całość do zobaczenia podczas tegorocznego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie.
Garmin w Mercedesie
Amerykanie chwalą się przede wszystkim zaawansowaną funkcją wyświetlania trójwymiarowych modeli miast z uwzględnieniem takich szczegółów jak drogi, mosty, tunele, parki, zbiorniki wodne i tekstury budynków. Co ważne, wszystko ma być wyświetlane płynnie i bez żadnych opóźnień. Ale czy to ma istotny wpływ na prowadzenie do celu? Garmin dobrze wie, że nie. Stąd zapewnienia o sprawnym wyznaczaniu tras. Sprzęt wyposażono w najnowsze algorytmy obliczania tras. Niestety poza deklaracją nie zdradzono szczegółów. Podobnie w przypadku obietnicy, że w Mercedesie zastosowano narzędzia do udzielania dokładnych wskazówek w trakcie jazdy. Co to oznacza? Póki co to słodka tajemnica Amerykanów i Niemców.
Nawigacja to dopiero początek
Ale system nawigacyjny to nie wszystko. K2 to platforma pokładowa, czyli kompletny system do zarządzania wyposażeniem samochodu. Poprzez K2 można zarządzać funkcjami informacyjnymi i rozrywkowymi. By wszystkim wygodnie i bezpiecznie sterować Garmin szukał inspiracji w rozwiązaniach wymagających wyjątkowej uwagi: kokpitach samolotów. W końcu deska rozdzielcza zmienia się w cyfrowy kokpit a producenci samochodów namiętnie stosują monitory zamiast tradycyjnych zegarów. W koncepcyjnym Mercedesie zastosowano ekran 12,3 cala w formacie 8:3. Jest to na tyle duża powierzchnia, że można zmieścić wiele ciekawych danych. Jakich?
Kamera 3D w zderzaku
Choćby obraz z dwóch kamer, które zapewniają trójwymiarowy widok obszaru przed samochodem (zasięg 50 metrów).Do tego dane z czujników ultradźwiękowych i radaru, które monitorują przestrzeń nawet do 500 metrów dookoła samochodu. Tyle jeśli chodzi o bezpieczeństwo. A co z funkcjami rozrywki? Jednym z praktycznych gadżetów jest dostęp do bazy danych o nagraniach muzycznych. Dzięki połączeniu z bazą Gracenote system multimedialny w Mercedesie samodzielnie rozpoznaje odtwarzaną muzykę. A do tego umożliwia segregację wedle nastroju kierowcy i upodobań. Pełna funkcjonalność oczywiście po połączeniu z internetem. O ile tylko jest dostępny, co w niektórych regionach nie tylko Polski nie jest wcale taki oczywisty.
Galeria zdjęć
W koncepcyjnym Mercedesie zastosowano ekran 12,3 cala w formacie 8:3. Jest to na tyle duża powierzchnia, że można zmieścić wiele ciekawych danych.
Amerykanie chwalą się przede wszystkim zaawansowaną funkcją wyświetlania trójwymiarowych modeli miast z uwzględnieniem takich szczegółów jak drogi, mosty, tunele, parki, zbiorniki wodne i tekstury budynków. Co ważne, wszystko ma być wyświetlane płynnie i bez żadnych opóźnień.