Dostawcy elektroniki do koncernów samochodowych wreszcie poszli po rozum do głowy. Już mało kto sili się na forsowanie własnego standardu, co jest bardzo kosztowne i dość ryzykowne, gdy okaże się, że projekt nie wypalił jak oczekiwano. Stąd nowy system multimedialny marki Continental to dzieło, które jest zgodne z nowymi standardami sojuszu Genivi. A cóż to jest tajemnicze Genivi?

Genivi: czas na nowy standardPod tajemniczym skrótem, kryje się organizacja zrzeszająca koncerny samochodowe jak i wiele firm zajmujących się dostarczaniem komponentów, podzespołów i oprogramowania dla przemysłu motoryzacyjnego. Wśród członków są takie firmy jak BMW, Garmin, Honda, Hyundai, Jaguar, Nissan, PSA, Renault i Volvo. Do tego znane marki z branży elektronicznej jak np: Alpine, Alps, Clarion, Harman, LG, Pioneer, Samsung. No i jeszcze dostawcy, a wśród nich m.in: Bosch, Continental, Denso, Delphi, Magneti Marelli. Lista członków jest bardzo długa. A wniosek jeden: we wszystkich samochodach marek, które przystąpiły do sojuszu będą rozwiązania oparte o ten sam standard.

Multimedia wg. nowego standarduNajważniejsza idea: „Always on”, czyli w dowolnym tłumaczeniu, być zawsze na czasie. Szczególnie dzięki połączeniu z internetem. Continental proponuje system multimedialny, który będzie stale podłączony do internetu. To oznacza dostęp do aktualnych danych o korkach, obszernych katalogów z muzyką i stacjami radiowymi w sieci a nawet do sklepów, by np. kupować nowe aplikacje. Oczywiście dostęp do danych w chmurze i za pośrednictwem sieci LTE. Idea piękna, ale zapewne dopóki sieć LTE nie będzie miała pełnego pokrycia w poszczególnych krajach, to korzystanie z pełnej funkcjonalności może stać pod znakiem zapytania.

Integracja z telefonemContinental korzysta z MirrorLink, więc kompatybilne telefony z Android (wybrane modele Samsunga i Sony) oraz Symbian (stare Nokie) będzie można bez problemu podłączać do sprzętu w samochodzie. Tym samym, jeśli tylko nie zostaną zablokowane opcje wyboru aplikacji, będzie można korzystać z własnych programów nawigacyjnych czy do odtwarzania muzyki. Standardowa nawigacja wraz z usługami lokalizacji ma bazować na platformie Nokia Here, którą dobrze znają użytkownicy telefonów Nokia z systemami Symbian, Windows Phone a także zapomnianym już MeeGo.

Prześlij cele z telefonu do samochoduPołączenie z siecią wykorzystano do lepszej współpracy z telefonami i tabletami a także domowymi komputerami. Wystarczy wybrać na mapach Nokia Here określone cele, wyszukać miejsca POI, by następnie przesłać je do własnego samochodu. Rozwiązanie podobne do Google z którego korzystają już m.in. użytkownicy BMW, Lexusa, Mercedesa, Nissana, Toyoty. W nawigacji Continental można wybrać opcję, dzięki której od razu po wejściu do samochodu system nawigacji automatycznie rozpocznie prowadzenie do celu, który odebrał z telefonu czy tabletu.

Kamera 360 stopniPołączenie z siecią może być docelowo wykorzystane także w systemie kamer samochodu (co najmniej 4 dookoła samochodu). Jak? Continental twierdzi, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli zobaczyć obraz dookoła samochodu nawet z dalszej perspektywy. Dzięki kamerom innych użytkowników znajdujących się w pobliżu a także niewykluczone, że i z infrastruktury w okolicy. Przydatne, by wyjechać z parkingu czy miejsc o ograniczonej widoczności. A przy okazji duże ułatwienie dla służb, które lubią inwigilować nie tylko swoich obywateli. Przerażająca perspektywa?