W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Citroën ë-C3: świeżo i nowocześnie
Czwarta generacja C3 zapowiada nowy styl projektowania Citroëna, zaprezentowany w koncepcyjnym modelu Oli (pionowe elementy kontrastują z poziomymi powierzchniami). To także pierwszy model marki z jej nowym logo. Hatchback ma przyjemną dla oka stylistykę, a jego wygląd można zindywidualizować, decydując się na czarny lub biały dach, a także na jeden z wielu kolorów "klipsów" w przednim zderzaku oraz słupku C.
Dość duża jest wysokość samochodu (1,57 m), więc pasażerowie mają więcej miejsca i mogą zająć wyższą pozycję. Ponadto prześwit niczym w SUV-ie (16,3 cm) ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz pozwala na bezstresowe pokonywanie miejskich, jak i podmiejskich przeszkód.
Citroën ë-C3: zaskakuje udogodnieniami
Nowocześnie prezentuje się też minimalistyczny kokpit miejskiego Citroëna. Przed kierowcą nie znajduje się tradycyjny zestawu wskaźników, tylko wąski wyświetlacz zlokalizowany nad spłaszczoną kierownicą, więc prowadzący otrzymuje niezakłócony widok do przodu. Oczywiście nie oznacza to, że samochód nie jest bogato wyposażony. Jest wręcz przeciwnie. Większością funkcji steruje się za pomocą centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10,25 cala. W ramach standardowego wyposażenia You przygotowano stacją dokującą na smartfona i aplikacją, która umożliwia dostęp do muzyki, radia, połączeń telefonicznych i nawigacji z poziomu własnego urządzenia. Na pokładzie nie brakuje praktycznych schowków, a pojemność bagażnika wynosi 310 l, która powinna wystarczyć do codziennych potrzeb.
To samo można powiedzieć o osiągach. Citroën ë-C3 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 113 KM (83 kW), który rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w czasie 10,6 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 135 km/h. Elektryk jest oczywiście zrywny i wygodny w intensywnym ruchu miejskim, ponieważ ma automatyczną skrzynia biegów o stałym przełożeniu.
Citroën ë-C3: komfortowo do celu
Nowy ë-C3 to pierwszy model tej klasy standardowo wyposażony w zawieszenie Advanced Comfort, znane z większych Citroenów. Dzięki progresywnym ogranicznikom hydraulicznym samochód zapewnia wysoki komfort jazdy nawet po nierównej nawierzchni. Wygodę poprawiają również fotele z dodatkową warstwą pianki.
Nie trzeba martwić się o zasięg, ponieważ pełny akumulator o pojemności 44 kWh umożliwia przejechanie do 320 km (wg cyklu WLTP). Auto można ładować prądem stałym z maksymalną mocą nawet 100 kW — wtedy wystarczy tylko 26 minut, żeby zwiększyć poziom baterii z 20 do 80 proc. Jeśli nie masz do dyspozycji szybkiej ładowarki, to skorzystanie z Wallboksa 11 kW zajmie 2 godz. i 50 min.