Z zewnątrz samochód nawiązuje stylistycznie do wszystkich nowych modeli producenta z Ingolstadt. Pomalowany w kolorze Liquid Silver, osadzony na dwudziestocalowych felgach ukazuje swój off-roadowy charakter. Jego cechą charakterystyczną jest fabryczny, rozsuwany elektrycznie dach, który daje szybki dostęp do świeżego powietrza podczas jazdy.

Pod maską zainstalowaniu w nim poprzecznie, czterocylindrowy silnik TDI, który został lekko zmodyfikowany. Jego moc szacowana jest na 204 KM, a moment obrotowy wynosi 400 Nm. Te właściwości wystarczą żeby zrobić z niego dynamiczny, a przy okazji oszczędny samochód. Producent zapewnia, że jego spalanie poza miastem nie powinno przekraczać 5,9 l/100km. Poza oszczędną jazdą silnik jest w stanie zaoferować spalanie przyjazne dla środowiska, dzięki filtrowi cząsteczek stałych oraz systemowi Bluetec.

Moc z silnika będzie przekazywana permanentnie na cztery koła. Pozwoli to wykorzystać off-roadowy potencjał samochodu. Sprzęgło Haldex odpowiada za to, czy trakcja jest precyzyjnie dawkowana odpowiednio do sytuacji. Sportowa skrzynia biegów S-tronic pozwoli cieszyć się bardzo dobrą dynamiką na twardej nawierzchni, gdyż dwusprzęgłowa budowa pozwoli na zmianę biegów w przeciągu milisekund.

W nowym SUVie Audi kierowca będzie wspomagany przez szereg elektronicznych systemów wspomagających jazdę. Elementy takie jak silnik, skrzynia biegów oraz układ sterowania mogą być konfigurowane w trzech stopniach w zależności od warunków na drodze. Nowością będzie panel kontrolny MMI sterowany za pomocą ekranu dotykowego. Wspomniany wyświetlacz będzie pozwalał na dostarczanie dwóch obrazów równolegle, w zależności od kąta jakim będziemy na niego spoglądać. Zatem kierowca będzie mógł odczytywać informacje z panelu kontrolnego, a pasażer w tym samym czasie jest w stanie oglądać program telewizyjny lub film.

Póki co wejście samochodu do salonów nie zostało jeszcze oficjalnie ogłoszone. Nastąpi to prawdopodobnie w przeciągu kilku następnych miesięcy.