Silnik V10 generujący moc 525 KM pozwala na rozpędzenie tego dwuosobowego samochodu od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna nowego kabrioletu wynosi 313 km/h.

R8 Spyder 5.2 FSI quattro w odróżnieniu od coupé nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu.

Tak jak w każdym kabriolecie Audi, składany dach R8 Spyder wykonany jest z tkaniny. Miękki dach waży zaledwie około 30 kilogramów i utrzymuje masę całkowitą i punkt ciężkości samochodu na niskim poziomie.

Składany dach ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera się i zamyka w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h.

W zamkniętym R8 Spyder poziom hałasu przy średnich prędkościach jest prawie taki sam, jak w coupé. Ścianka działowa zawiera zabezpieczenia antykapotażowe w formie dwóch elementów, które są naprężone sprężynami. Boczne poduszki powietrzne osłaniające głowę i klatkę piersiową umieszczone są w oparciach foteli. Chronią one pasażerów przy zderzeniu bocznym. Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.

R8 Spyder w wersji z manualną skrzynią biegów waży 1 720 kilogramów. Zawdzięcza to przede wszystkim swojej aluminiowej karoserii - Audi Space Frame (ASF). W obrębie progów, tunelu środkowego, tylnej ściany, podłogi i słupków A i B jest ona wzmocniona, a mimo to waży tylko 216 kilogramów, dokładnie o sześć kilogramów więcej niż w R8 Coupé.

Całkowicie diodowe reflektory Audi są odpowiedzialne za światła mijania, drogowe, światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy.

Audi oferuje trzy kolory składanego dachu. Dla nadwozia do wyboru jest jedenaście lakierów, lakiery metaliczne i perłowe należą do standardu.

Na życzenie klienta, Audi oferuje indywidualne elementy wyposażenia dodatkowego, takie jak ekskluzywne pakiety skórzane i specjalne wstawki dekoracyjne. Światową nowością jest, należący do wyposażenia dodatkowego, mikrofon zestawu głośnomówiącego, umieszczony w pasie bezpieczeństwa, który pozwala na prowadzenie rozmów także podczas jazdy autostradą z otwartym dachem. W obu pasach wbudowane są trzy małe, płaskie mikrofony. Przy zapiętych pasach co najmniej jeden z nich znajduje się w idealnej pozycji względem mówiącego. Czwarty mikrofon umieszczony jest w ramie szyby przedniej.

Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro powstało we współpracy z quattro GmbH. Silnik V10 z aluminiowym kadłubem, w znacznej części montowany ręcznie, jest odzwierciedleniem długiej tradycji sportowej Audi. Przy 6.500 obr./min uzyskuje 530 Nm momentu obrotowego, przy 8.000 obr./min dostępna jest maksymalna moc 525 KM, a dopiero przy 8.700 obr./min silnik osiąga swoją maksymalną prędkość obrotową. Moc jednostkowa wynosi 100,9 KM na litr pojemności, każdy KM musi poruszać zaledwie 3,3 kilograma masy.

Osiągi są jednoznacznym dowodem potencjału silnika: 0 - 100 km/h w 4,1 sekundy, 0 - 200 km/h w 12,7 sekundy, prędkość maksymalna 313 km/h w wersji z sześciobiegową przekładnią manualną.

W 5,2-litrowej jednostce napędowej zastosowano bezpośredni wtrysk działający na zasadzie FSI. Pozwala on na uzyskanie sprężania 12,5 : 1, które daje wysoką moc i dobrą efektywność. R8 Spyder 5.2 FSI quattro z manualną skrzynią biegów spala średnio 14,9 litra na 100 km (z R tronic: 13,9 litra), czyli niewiele, jak na jego moc. Sucha miska olejowa - kolejna technologia zapożyczona ze sportu motorowego - gwarantuje dostarczanie oleju także przy maksymalnym możliwym przyspieszeniu poprzecznym 1,2 g.

Na życzenie Audi montuje w R8 Spyder 5.2 FSI automatyczną przekładnię sześciobiegową. R tronic posiada program "normal“ i "sport“ oraz tryb automatyczny i manualny - kierowca może zmieniać biegi joystickiem na tunelu środkowym lub przełącznikami na kierownicy. Ponadto samochód wyposażono w "Launch Control“ - program, który przy ruszaniu wykorzystuje cały potencjał przyspieszania, ingerując w pracę sprzęgła. Stały napęd na wszystkie koła quattro, który wykorzystuje centralne sprzęgło wiskotyczne.

Rozstaw osi w Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro wynosi 2,65 metra, a obciążenie osi rozdzielone jest w stosunku 43 do 57 procent. Podobnie jak w samochodzie wyścigowym podwójne wahacze trójkątne z aluminium prowadzą wszystkie cztery koła, hydraulicznie wspomagany zębatkowy układ kierowniczy gwarantuje precyzję kontaktu z nawierzchnią.

Układ hamulcowy składa się z czterech tarcz hamulcowych, które są perforowane i wentylowane, przednie koła mają ośmiotłokowe zaciski, tylne - czterotłokowe. Na życzenie Audi montuje duże tarcze ceramiczne, które są ekstremalnie lekkie, wytrzymałe i mają długą żywotność. System stabilizacji toru jazdy ESP posiada tryb sportowy, może być także całkowicie wyłączony. Na wzniesieniach specjalna funkcja układu hamulcowego wspomagająca kierowcę ułatwia ruszanie pod górę.

Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro powstaje w manufakturze quattro GmbH w zakładzie w Neckarsulm. Jego produkcja przebiega w znacznym stopniu ręcznie. Samochód będzie dostępny w Niemczech w pierwszym kwartale 2010 roku.