Logan eco2 Concept - eksponowany na stoisku Dacii na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu - udowodnił podczas Michelin Challenge Bibendum, że możliwe jest skonstruowanie "ekologicznego i ekonomicznego" samochodu o zadowalających osiągach i zaletach jezdnych. Podczas rajdu Logan eco2 Concept zużył średnio 2,72 l/100 km i emitował do atmosfery jedynie 71g CO2/km! Wystarczyło do tego optymalizowanie konstrukcji auta i zastosowanie prostych oraz mało kosztownych rozwiązań. W trakcie badań homologacyjnych średnie spalanie zostało określone na równie imponujące 3,8 l/100 km.

W półtora roku po wprowadzeniu Renault eco2, Dacia przedstawia znak Dacia eco2. Dynamicznie rozwijająca się marka chce przyczynić się w ten sposób do realizacji zobowiązania Grupy Renault w zakresie ochrony środowiska: uplasowania się wśród 3 najlepszych producentów pod względem niskiej emisji CO2.

Marka Dacia, będąca liderem na rynku przystępnych cenowo samochodów, wkracza w ten sposób w nowy etap - ogłasza publicznie swoje zobowiązanie dotyczące oferty ekonomicznych i ekologicznych samochodów - ekonomicznych ze względu na niskie zużycie paliwa, a zarazem przystępnych cenowo technologii, jak również rozwiązań, uprawniających do skorzystania z ulg podatkowych (w zależności od kraju).

Samochód Dacia eco2, musi spełniać trzy kryteria, równie wymagające jak w przypadku znaku Renault eco2 :

  • emisja CO2 nie przekraczająca 140g/km,
  • produkcja w zakładzie przemysłowym posiadającym certyfikat ISO 14001, samochody Dacia są produkowane w dwóch zakładach posiadających certyfikat ISO 14001 w zakładzie Somaca w Casablance (Maroko), posiadającej certyfikat od lutego 2008 r. i zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia), który otrzymał certyfikat w maju 2005 r.
  • 95% masy pojazdu powinno się nadawać do powtórnego wykorzystania po jego wycofaniu z eksploatacji i powinien zawierać min. 5% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu

W pierwszym półroczu 2008 r. 53% sprzedanych samochodów Dacii emitowało poniżej 140 g/km CO2.

W 2009 r. zostanie wprowadzony do sprzedaży silnik 1.6 MPI 87 KM E85, dostępny w Dacii Sandero i Loganie. Zwiększy to liczbę modeli posiadających znak Dacia eco2. Bioetanol E85 umożliwia zmniejszenie emisji CO2 aż o 70% w stosunku do silnika benzynowego przy uwzględnieniu łańcucha całkowitej sprawności napędu well to wheel uwzględniającego produkcję paliwa, wegetację roślin, z których jest uzyskiwane oraz jego transport i dystrybucję).

Emisja CO2 silnika E85 zgodnie ze schematem well to wheel wynosi 130 g/km w przypadku paliwa E85 produkowanego ze zboża i buraków we Francji lub 60 g/km w przypadku E85 produkowanego z trzciny cukrowej i dostępnego w Szwecji.

Już obecnie w Dacii Sandero we Włoszech jest dostępny silnik 1.4 MPI 75 KM LPG. Wkrótce zostanie również wprowadzony na inne rynki.