W CS chodzi nie tylko o wyższą moc, ale i o niższą wagę. I nie są to czcze obietnice. Najnowsze BMW M3 CS jest o 40 KM mocniejsze od wersji M3 Competition oraz o ok. 20 kg lżejsze. No i o 305 tys. 900 zł droższe!
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Niższa waga to zasługa m.in. karbonu i tytanu. Z tego pierwszego, a dokładniej z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi wykonano np.:
- dach,
- pokrywę silnika,
- przedni splitter,
- przednie wloty powietrza,
- obudowy bocznych lusterek,
- tylny spoiler,
- dyfuzor tylnego zderzaka,
- ramy przednich foteli,
- środkową konsolę.
Ceramiczno-karbonowe mogą być za to tarcze hamulcowe (opcja). Z kolei zastosowanie tytanowego tłumika pozwoliło zmniejszyć wagę całego układu wydechowego o ok. 4 kg.
BMW M3 CS: moc i 0-100 km/h
BMW M3 CS otrzymało 3-litrowy 6-cylindrowy silnik rzędowy, który m.in. dzięki zwiększonemu maksymalnemu ciśnieniu turbodoładowania (z 1,7 do 2,1 bara) rozwija 550 KM.
Dla porównania: BMW M3 ma 480 KM, a M3 Competition 510 KM. Tym samym nowe M3 CS ustępuje jedynie 560-konnemu BMW 3.0 CSL.
Przeczytaj także: BMW 3.0 CSL ma najmocniejszy silnik R6 w historii drogowych BMW M
Z drugiej strony BMW 3.0 CSL rozwija 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli tyle, ile zwykłe BMW M3. Wersje M3 Competition i najnowsze M3 CS mają po 650 Nm. W BMW M3 CS maksimum momentu pojawia się już przy 2750 obr./min.
Nowe BMW M3 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, o 1/10 s krócej niż M3 Competition. Zwykłemu BMW M3 potrzeba do tego 4,2 s.
BMW M3 CS: design
Nowa wersja BMW M3 zwraca uwagę np. pozbawionym obramowania grillem i czarnymi oznaczeniami M3 CS z czerwonym konturem. Końcówki układu wydechowego są matowoczarne. Laserowe reflektory należą do wyposażenia standardowego, z przodu montowane są 19-calowe, zaś z tyłu 20-calowe obręcze kół. Ekrany w desce rozdzielczej łączy wspólna obudowa. Znalazł się w niej 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników i centralny ekran o przekątnej 14,9 cala.
BMW M3 CS: cena w Polsce
BMW M3 CS jest już dostępne na polskim rynku. Ceny zaczynają się od 769 tys. 900 zł. Dla porównania M3 sedan kosztuje minimum 445 tys. zł, a M3 Competition sedan - 464 tys. zł.