• BMW M3 E30 było pierwszym samochodem tej firmy, którego wersję drogową i wyścigową konstruowano równolegle
  • BMW M5 E60/61 było pierwszym modelem z tej serii, które otrzymało V10 i rozwinęło ponad 500 KM
  • BMW M ma na koncie aż dwa pick-upy. Oba unikatowe i przeznaczone do wożenia części na terenie zakładów bawarskiego koncernu

4 maja 2022 r. BMW M GmbH skończy 50 lat. To właśnie ono, jako jedno z pierwszych na taką skalę, połączyło sportową stronę samochodu z praktyczną. Masz setki koni mechanicznych, ale i tysiące litrów bagażnika. Masz nie tylko wyjątkowe osiągi, ale i przestronne wnętrze z (przeważnie) tylną kanapą, na którą (zazwyczaj) prowadzi osobna para drzwi.

Początkowo nic tego nie zapowiadało. Pierwsze drogowe BMW M było dwudrzwiowe, niepraktyczne i z niewielkim bagażnikiem. Nazywało się M1 i wbrew temu, co mogłoby sugerować jego nadwozie, nie miało 12 cylindrów, ale ledwie połowę tego. Mimo to zbudowało legendę, która trwa do dziś. Gotowi na dziewięć najciekawszych BMW M?