Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW M kończy 50 lat. Oto dziewięć najciekawszych samochodów

BMW M kończy 50 lat. Oto dziewięć najciekawszych samochodów

Zaczęło się od supersamochodu, który do dziś nie ma następcy. Później pojawiły się m.in. sedan przyspieszający od 0 do 100 km/h krócej niż topowe Ferrari, kombi z V10, pick-upy i oczywiście SUV-y. BMW M w 2022 r. kończy 50 lat. Pokazujemy najciekawsze modele.

BMW M3 (E30; 1986-1991)
Zobacz galerię (9)
BMW
BMW M3 (E30; 1986-1991)
  • BMW M3 E30 było pierwszym samochodem tej firmy, którego wersję drogową i wyścigową konstruowano równolegle
  • BMW M5 E60/61 było pierwszym modelem z tej serii, które otrzymało V10 i rozwinęło ponad 500 KM
  • BMW M ma na koncie aż dwa pick-upy. Oba unikatowe i przeznaczone do wożenia części na terenie zakładów bawarskiego koncernu

4 maja 2022 r. BMW M GmbH skończy 50 lat. To właśnie ono, jako jedno z pierwszych na taką skalę, połączyło sportową stronę samochodu z praktyczną. Masz setki koni mechanicznych, ale i tysiące litrów bagażnika. Masz nie tylko wyjątkowe osiągi, ale i przestronne wnętrze z (przeważnie) tylną kanapą, na którą (zazwyczaj) prowadzi osobna para drzwi.

Początkowo nic tego nie zapowiadało. Pierwsze drogowe BMW M było dwudrzwiowe, niepraktyczne i z niewielkim bagażnikiem. Nazywało się M1 i wbrew temu, co mogłoby sugerować jego nadwozie, nie miało 12 cylindrów, ale ledwie połowę tego. Mimo to zbudowało legendę, która trwa do dziś. Gotowi na dziewięć najciekawszych BMW M?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji