Logo

BMW M kończy 50 lat. Oto dziewięć najciekawszych samochodów

  • BMW M3 E30 było pierwszym samochodem tej firmy, którego wersję drogową i wyścigową konstruowano równolegle
  • BMW M5 E60/61 było pierwszym modelem z tej serii, które otrzymało V10 i rozwinęło ponad 500 KM
  • BMW M ma na koncie aż dwa pick-upy. Oba unikatowe i przeznaczone do wożenia części na terenie zakładów bawarskiego koncernu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

4 maja 2022 r. BMW M GmbH skończy 50 lat. To właśnie ono, jako jedno z pierwszych na taką skalę, połączyło sportową stronę samochodu z praktyczną. Masz setki koni mechanicznych, ale i tysiące litrów bagażnika. Masz nie tylko wyjątkowe osiągi, ale i przestronne wnętrze z (przeważnie) tylną kanapą, na którą (zazwyczaj) prowadzi osobna para drzwi.

Początkowo nic tego nie zapowiadało. Pierwsze drogowe BMW M było dwudrzwiowe, niepraktyczne i z niewielkim bagażnikiem. Nazywało się M1 i wbrew temu, co mogłoby sugerować jego nadwozie, nie miało 12 cylindrów, ale ledwie połowę tego. Mimo to zbudowało legendę, która trwa do dziś. Gotowi na dziewięć najciekawszych BMW M?

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu